Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 December 2009

PRO-M?


*klik pada gambar untuk lebih jelas*



klik link di bawah untuk berita lagi

http://all-about-aneqs.blogspot.com/2009/12/apekah.html



aih~ hangin betol masa dapat flyers ni from my sister.

engineer tupperware: kaklong, kempen pilihanraya dah boleh start ye?

saya: *buat muka pelik* kenapa?

engineer tupperware: tadi ira dapat flyers ni kat fakulti. *engineer tupperware tunjuk flyers tersebut di hadapan saya dan kak roza* ketua kelas ira edarkan kat semua budak2 kelas.

saya: oh, waaaa... dasyat Pro-M... dah start kempen... *saya dan kak roza pun meneruskan makan. for the 1st, i didn't saw anything weird but....* eh, MAHAR n CINDAI? ni program MPP! kak roza, tengok ni...

kak roza: eh, international festival? ni program im! im! apsal program im ada dalam flyers ni?

saya: majlis pengerusi-pengerusi fakulti? aih? nama dia bukan ni.. salah nama ni... zaki, apsal MPPF pun ada dalam ni? aih.... diorang ni kenapa ni... tikam macam ni...



wow wow wee~! nampaknya ada orang nak nyalakan api aih~! pheww! sebagai naib presiden aktiviti, sudah tentu saya tahu setiap inci program-program yang dianjurkan, dijayakan, diusahakan, dan macam-macam 'di' lagi oleh MPP. saya yang tengok mereka menangis, susah-payah naik turun HEP untuk fight dapatkan peruntukan, bersengkang mata siang malam untuk pastikan program run, sampai berhutang dengan pihak luar, negotiate macam-macam..

jadi, apakah yang cuba dilakukan oleh Pro-M ini?

mmm... apakah 1st impression orang yang mendapat flyers ini? 'Program-program yang telah dijayakan oleh PRO-MAHASISWA' adakah bermakna anda menjadi peserta bagi program-program tersebut? ouh, kalau peserta, beratus lagi student UTM lain yang join program tu boleh statekan "program-program ini telah dijayakan oleh saya".

kenapa tidak dimasukkan sekali program-program lain? pesta konvokesyen ke-43? pesta ponggal? ekspo kebudayaan tahun baru cina? kelas bahasa mandarin?

jangan fikir saya diam bermakna saya setuju, jangan fikir saya diam bermakna saya tidak tahu. perasaan saya bercampur baur. marah, kecewa, geram, dan macam-macam lagi. apakah provokasi yang dilakukan ini.

saya tahu pengarah-pengarah semua program yang disenaraikan itu. dan ada juga program yang menjadi anjuran UTHM dan KPT pun tersenarai dalam 'program yang dijayakan' mereka... plus mesyuarat kebajikan yang memang mesyuarat wajib universiti pun 'dijayakan PRO-MAHASISWA'... mmm.. i wonder............

kursus english CTL yang pengarahnya kak roza pun ada jugak eh? International Festival yang Noor Aimran bertungkus-lumus pun, aaaa.... nak saya listkan semua kah???

boleh je kalau nak list kan semua..............


.......................................................................


4 comments:

  1. melampau ar diorang nih~ geram tol saya tengok!

    ReplyDelete
  2. diLL>>
    huu~ dill, tak tau nak cakap macam mana berasapnya kat sini heh! tak patot kot gitu.. plus, actually persatuan diorang tak berdaftar dengan universiti. jadi apa yang diorang buat semua ni salah tau sebenarnya...

    ReplyDelete
  3. xbley blah... kwn2 sy sendiri yg edarkan... siap pakai bj pro m tym edarkan... tp sy xamik pn flyers tu =P

    ReplyDelete