Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

12 June 2014

Hatred and haters

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Seperti biasa, dalam LRT, this time on the way pergi kerja.

Aku teringat pulak satu ayat aku dalam satu entri hari tu. Nobody is perfect.

Aku tak perfect, korang tak perfect, takde siapa yang perfect melainkan Allah.

Hahaha aku bukan nak bagi tazkirah.

Dalam hidup kita ni, kita akan jumpa macam-macam jenis orang. Ada orang yang baik dengan kita, ada orang yang so so je dengan kita.

Contoh la, kau ada boifren pastu kau clash. Sure kau benci gila-gila boifren kau kan. Tapi ce kita pikir jap apa kesan positif dari peristiwa tu?

Contoh, kau dah tak buat dosa dah couple2 ni (haha yea yea sebab tu aku kahwin cepat2 hahaha)..

Pastu mungkin kau akan hidup lebih berdikari lepas takde boifren. Everything kau buat sendiri, tak harapkan orang.

Dan kau akan lebih banyak masa dengan family and friends. Kau akan lebih menghargai orang keliling kau. Takde la kai hanyut dalam bercinta.

Eh, macam kisah benar pulak kan.

Aku selalu cuba take a positive side apa saje yang berlaku dalam hidup aku.

Contoh, ke'horror'an aku kat previous company. Secara positifnya, aku belajar jadi orang yang lebih teliti, lebih menghargai waktu di ofis dengan produktif, lebih tajam berfikir idea yang out of box. Ni semua aku dapat dari ex-boss aku tu.

Contoh lagi, masa aku meniaga HFM2014 hari tu. Aku belajar jadi orang yang tak putus asa, belajar jadi orang yang berfikir lebih pantas.

Jadi.

Sebenarnya.

Allah create storyline kita tu untuk mengajar kita. Tak semestinya bila sesuatu yang buruk berlaku, kita kena fikir benda tu buruklah selama-lamanya. Mesti ada benda positif yang Allah nak bagi kat kita di sebalik perkara negatif tu. Terpulang macam mana cara kita berfikir dan ambil kisah perkara tu.

Eh korang paham ke tak ni.

Ok, dah sampai office. Aku minta maaf kalau selama aku berblog ni, ada yang terasa dengan penulisan aku. Sama-sama ambil iktibar.

Ok?

Cun. ^_^v

No comments:

Post a Comment