Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

06 July 2015

Doa Ibu tu Makbul

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Hi~ Bersiaran lagi kita dari opis! Dah habis dah cuti pantang weh..

Sekejapnya rasa 2 bulan. Tak puas belek anak. Tak puas lah cuti dengan anak.

Bila nak mula masuk kerja ni, selain cabaran menyimpan stok susu, cabaran kedua adalah mengajar anak minum susu dengan botol setelah sekian lama dapat privilege menyusu secara direct.

Kalau dulu Abang Fateh guna botol Pigeon. Kali ni aku saje nak bagi Melor guna Tommee Tippee (TT). Sebab design dia comel-comel belaka. Melor baby girl so kena bagi segala yang comel kat dia. Lepas tu aku dapat offer harga yang lebih murah untuk 6 botol 9oz pulak tu, siapa tak teruja! Ni siapa yang nak membotol, mak ke anak?


So aku jumpa offer botol TT ni dalam instagram. Ko cari je #tommeetippeemurah sure jumpa punya.

Lepas Melor umur 2 minggu, aku dah excited nak try bagi dia menyusu dengan botol comel ni. So aku ambil 1 kaler pink.

Alhamdulillah Melor ok. Dia boleh menyusu dalam botol. Berjaya.

Maka, aku menganggap Melor sama macam Abang Fateh dulu. Pandai minum susu dalam botol.

Tapi aku silap. Tiap anak tu memang lain-lain perangai.

Khamis lepas aku try lagi. Imam try bagi dia susu masa aku sibuk memasak lauk untuk berbuka. Tapi malangnya dia refuse. Meronta-ronta dia tak mau. Sedih aku dengar dia menangis hiba.

Aku pun bagi je la direct feeding.

Hari jumaat try lagi. Pun tak nak.

Tak boleh jadi ni. Aku rasa kena tukar botol. Sabtu pagi aku pergi expo baby sebab kawan kata ada jual botol Pigeon buy 1 free 1.


Maka aku beli lah botol Pigeon ni. Pigeon PPSU Peristaltic Plus. Botol sama dengan Abang Fateh dulu.

Tapi Melor masih tak nak. Aku dah hilang idea.

Pagi Ahad aku rushing pergi kedai Manjaku. Aku customer pertama. Diorang tengah duk sapu-sapu kedai lagi tapi aku abaikan. Aku try NUK pula.






Masa tu aku dah berdoa panjang-panjang. Kalau tak boleh NUK ni, terpaksalah try MAM atau Mimijumi. Tapi tau je lah harga Mimijumi tu. Boleh menangis tengok.

Dan..

Melor masih tak mahu botol NUK tu. Kenapa ni Melor. Why oh why? Hari tu boleh je minum guna TT, kenapa hari ni tak?

Aku dah runsing. Esok nak start kerja ni.

Masa sembang dan diskus dengan Imam, aku kata, aku yakin Pigeon tu boleh diharap. Sambil tu aku selit doa, sekali puhh puhh kengkonon macam jampi, dan penuh yakin, "doa ibu tu kan makbul" aku kata kat Imam.

Imam try bagi susu guna botol Pigeon sekali lagi,

dan..

alhamdulillah!

Aku dah kata, doa ibu tu makbul.


No comments:

Post a Comment