Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

31 March 2009

:'(

.............................................................................................................................................................................

Huu~ kenapalah jadi macam ni ekk??? Sakitnya hati... :'(


Haru biru pink purple hijau hidupku~

.............................................................................................................................................................................

29 March 2009

Cuba-cubaan

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you, I love the things that you do

We were made for each other
Out here forever
I know we were, yeah
All I ever wanted was for you to know
Everything I'd do, I'd give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me



Hoh sejak bila aku jadi jiwang-jiwangan ni?? hey, come on laa... isy! Wake up!!!!!!!

Hoh!


Komunikasi

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta telah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati belahan jiwaku ini

Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang Maha Kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati belahan jiwaku ini

Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

Satu yang ku mahu
Ku wanita
Yang hanya perlu kau fahami



Susah sangat ke nak faham perempuan? Saya pun tak tau macam mana nak cakap dengan kaum lelaki ni. Teringat satu pengajaran yang dapat saya petik dari Kem BTN hari tu. Apa yang paling utama dalam hubungan dua hala adalah KOMUNIKASI. Anda setuju dengan saya dan fasi saya?

Kenapa KOMUNIKASI?

Sebab dalam satu-satu hubungan, tidak kiralah hubungan sahabat baik, pasangan, ibu bapa, adik-beradik, rakan-rakan dan macam-macam jenis hubungan lagi, memerlukan komunikasi yang berkesan sesama mereka. Bayangkan jika tiada komunikasi yang berkesan? Kita akan sering bertelagah. Masing-masing mahu menegakkan pandangan masing-masing. Tapi jika kita ada komunikasi yang berkesan, kita akan dapat mengetahui kehendak seseorang. Apabila mengetahui kehendak seseorang, akan wujudnya persefahaman. Apabila telah wujud persefahaman, maka segala-galanya akan aman dan bahagia. :)

My love language is 'Quality Time'....


Dalam Fikiran

Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah darimu,
Dan hadirnya menyentuh hatiku,
Ku cintainya,
Hatiku pun inginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Kerana kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya...

Lagu ni macam untuk saya je... hahahahaha... Anggaplah macam lagu ni dia tujukan untuk saya. Go Nadia! Life must go on! You can do it! Teruknya rasa macam ni... huhuhuhuhuhu

Aku, aku dan aku... (^_^)v


Rama-rama vs Kupu-kupu


Indahnya rama-rama
Seronoknya menjadi rama-rama
Cantik dan terbang bebas
Menyeri hidup, mengindahi taman
Lagi dikejar, lagi lari
Tanpa hilang kecantikannya


Malaysia readies for new PM promising reform

KUALA LUMPUR (Reuters) – Malaysian Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi said on Saturday that he would seek an audience with the country's king on April 2 to announce his resignation, clearing the way for his deputy to take over.

Najib Razak, 55, will become the sixth Malaysian prime minister and will have to face the worst recession since the Asian financial crisis a decade ago when he comes to office the next day.

Najib told 2,500 cheering delegates at the annual meeting of the United Malays National Organization (UMNO), the main party in the coalition that has ruled Malaysia for 51 years, that he would he would reinvigorate the party.

"We were nearly rejected by the people. Recall that we were nearly ousted...that the power of the people determines our rise and fall," Najib said.

Tainted by corruption, racial politics and infighting, the National Front coalition stumbled to its worst ever losses in national and state elections a year ago, losing over a third of parliamentary seats.

It now faces the real prospect of losing power to the opposition, led by another former deputy prime minister Anwar Ibrahim, in elections that must be held by 2013.

Najib will face an immediate test of his ability to deliver victory to the National Front in a parliamentary by-election on April 7 which political analysts say is a must-win if he is to stamp his authority on the party, coalition and country.

He received an important endorsement on Saturday from the appearance at the congress of Mahathir Mohamad who was prime minister for 22 years until he made way for Abdullah.

Mahathir's sniping helped to bring Abdullah down and the former PM resigned his UMNO membership and said he would not attend a party congress until Abdullah was gone.

~My Heart~

di sini kau dan aku
terbiasa bersama
menjalani kasih sayang
bahagia ku denganmu

pernahkah kau menguntai
hari paling indah
ku ukir nama kita berdua
di sini syurga kita

bila kita mencintai yang lain
mungkinkah hati ini akan tegar
sebisa mungkin tak akan pernah
sayang ku akan hilang

if we love somebody
could we be this strong
i will fight to win
our love will conquer all
wouldn’t risk my love
even just one night
our love will stay in my heart
my heart


27 March 2009

Aku, assignment dan final exam...




Menghadapi minggu-minggu terakhir bagi semester 6 ini amat memenatkan. Dengan tugasan-tugasan yang menimbun, test, quiz, dan persediaan untuk peperiksaan akhir semester. Aku dah semakin pening-pening.

Amanah sebagai MPP semakin berat dirasa. Lebih-lebih lagi selepas perjumpaan dengan TNC HEP & Alumni baru-baru ni. Seakan-akan dia meletakkan high expectation ke atas kami yang membuatkan kami tidak senang duduk. Walaupun tidak dari segi fizikal, namun tenagaku banyak habis dari segi mental. Berfikir, mengkaji, merangka. Semuanya untuk kebaikan UTM sendiri.


Tapi, walau macam mana penat sekalipun, kita mesti enjoy!!! Tu yang saya terpkan dalam diri saya... Sebabnya, hidup tanpa tekanan, tak syokk... tak ada dugaan, tak mencabar.. hehehehehe.. Tahniah buat diri sendiri kerana berjaya menempuh hidup setakat ini... Alhamdulillah...
Aku jadi diriku... (^_^)v

25 March 2009

24 March 2009

Kem Bina Negara, Besut, Terengganu

Chak!!! Long time no see....

Hoh.. Selama 3 hari saya bertapa di Besut, Terengganu. Konon mengasingkan diri dari kerja-kerja yang melambak tapi jadi makin melambak kerjaannya. Vaahh!!!

Dari 20 Mac 2009 - 23 Mac 2009 (to be precise, til 22 Mac 2009 only for MPPUTM, MPPUPNM, MPPUM) menjalani Kem Bina Negara (Asas) di Besut, Terengganu. Perjalanan yang kami tempuh sangat menyesakkan.

Kami bertolak dari UTM pada 19 Mac 2009, jam 2345H. Dengan kekuatan pasukan seramai 5orang (yang sama dengan kekuatan 50orang) kami pasang niat. Semoga perjalanan kami selamat pergi dan balik. 5 orang dalam 1 bas! Perhh!! Bas ini, kami yang punya.. hahahahaha...

Macam-macam masalah berlaku sebelum dan semasa keberadaan kami di sana. Bermula dengan permohonan kami pulang awal, saya menyimpan handphone secara senyap-senyap (sepatutnya dalam peraturan BTN, peserta tidak dibenarkan sama sekali membawa handphone), dan permohonan pulang awal kami ditarik balik. Segala-galanya menjadikan kami semua mental down rendah. Hoh! Tapi kami perlu juga berusahah untuk balik awal!

Memang sayang untuk melepaskan BTN, tapi... Tu laa... di sini mati mak, kat situ mati bapak.. So, akademik lebih penting.. Cheh! So, setelah meng'fight' (thanks to Kak Roza n big boss...), kami berjaya balik pada tengahari Ahad. Sedih sebenarnya.. sob sob sob...

Itu saje yang saya ada mood untuk ceritakan.. Jumpa lagi di lain hari.. :P

Aku semakin banyak kerja...

18 March 2009

Hati dan Perasaan (Part 3)

Bersabarlah wahai hati
Apa pun yang berlaku
Bersabarlah wahai hati
Apa yang kau lakukan
tak perlu diriakkan
Bersabarlah wahai hati
Apa yang terjadi sudah
cuba diperbetulkan
Bersabarlah wahai hati
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Wahai hatiku
Tak perlu kau menyalahkan sesiapa
Wahai hatiku
Orang tak mungkin 'kan berhenti
Menyalahkanmu
Menghentam dirimu
Wahai hatiku
Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Hatiku sayang
Tabahlah menjalani segala-galanya
Pesan ibu kau pegang
Sesungguhnya Allah Maha Adil
Allah Maha Mengetahui
Terimalah taubat hamba-Mu yang hina
Ya Allah, Ya Tuhanku...



Nukilan rasa,
Nadia Fitri Mohamad Havez
180309
1239H

13 March 2009

MPP UTM

"friends, i have a message for you all...
we are mpp's from UTM does not in any way receive any amount from the university as an allowance for the work that we have done..everything was ikhlas from us and i guess we're only hoping for a return from the Almighty, Allah s.w.t.."
Frasa diambil dari sini


Frasa di atas adalah dari sahabat, Ahmad Faiz, Pengerusi Jabatan Sukan dan Kebudayaan, MPP UTM.

Merujuk kepada frasa di atas, saya ingin memberi sedikit respon. Benar seperti yang dikatakan oleh Faiz. Sebagai MPP, kami tidaklah mendapat banyak keistimewaan seperti yang selalu digambarkan oleh rakan-rakan pelajar yang lain. Malah kami diberi amanah yang memang berat. Sesungguhnya hanya Allah yang tahu betapa beratnya amanah itu.

Setiap hari terpaksa tidur jam 2.00pagi (kadang lebih lewat), bukan sekadar memikirkan masalah dalam universiti tetapi isu nasional dan global juga perlu diambil kira. Bangun pula di awal pagi untuk ke kelas.

Kami bukan sekadar pemikir masalah tetapi juga pembantu dalam mencari penyelesaian setiap masalah, mempercambah idea baru, memperkuat fakta sedia ada. Itulah kami.

Kadang di hati terbit cemburu (sebagai manusia biasa, saya layak berperasaan begitu) dengan rakan-rakan lain yang mempunyai masa untuk melakukan pelbagai aktiviti masa lapang, tetapi kami, mencari masa lapang pun entah bagaimana.

Kenapa ayat aku dalam perenggan-perenggan di atas macam skema semacam???

Hehehe.. apa pun saya tak kisah. Apa yang penting... KERJASAMA... Wonder pet (^_^)v hahahahaha... saya gembira dengan diri saya sekarang. Walaupun banyak rintangan yang berlaku, tapi saya anggap itulah proses dalam mematangkan diri sendiri. Syukur ke hadrat Ilahi sekali lagi.


"hehehe...luckily i don't have one but i do have lots of mpp's works to do and i'm still looking for the people to be a ketua unit for pengangkutan and keselamatan for the 43rd pesta konvo...although i have pass the dateline to submit the names, i hope nadia won't get mad at me for the delay, hehe...sorry bos..! =P"
Frasa diambil dari sini

Wah, sampai macam tu sekali Si Faiz ni. Nasib baik i baca blog u, kalau tak, memang rasa nak marah sangat-sangat. Tapi saya bukan bos yang macam tu. Wahahaha... Aku bos ke?????

Saya teramat sibuk meng'study' hal konvo. InsyaAllah dengan bantuan rakan-rakan seperti Syuk, Suziey, Bo, Pijoe, Didi, Kak Mira, Khafiz, Hadi dan lain-lain tak dapat nak sebut, (ramai bebenor yang support...) saya mengharapkan segala yang terbaik. Let us work for it! Pheww!

12 March 2009

Aku lemah bab family....

Hikayat Merong Semerong-merongnya diteruskan lagi setelah saya tak mampu berfikir dengan baik untuk menyiapkan assignment. HOH! Saya dalam keadaan tenang paling maksimum tapi kepala ada sikit bengong, tak tahu macam mana nak menyiapkan tugasan.

Apakah ini petanda saya sudah tua? Adakah ini petanda saya sudah tidak pandai? Hoh, bercakap tentang pandai, entri ini didedikasikan khas untuk adik sepupu saya yang tercayang, Indra Putra bin Asrar, yang baru sahaja menyambut keputusan SPMnya tengahari tadi di MRSM Alor Gajah. Tahniah kerana berjaya mendapat semua A dalam subjek yang diambil (10 A tu!). Kaklong bangga dengan pencapaian adik-adik kaklong, Alhamdulillah...

Teringat pula zaman saya 'menyambut' keputusan SPM. Menggigilnya ya amat. Tapi ada sorang tu dah tau result dia awal-awal lagi.
Gambar di atas bukan gambar saya. Itu Amalina. Ya, saya 1batch SPM dengan Amalina yang mendapat 17A sedangkan saya hanya ........ (Perlukah dinyatakan di sini?? Tidak perlu...).

Sekali lagi saya ingin menyatakan kesyukuran yang tidak terhingga ke hadrat Ilahi. Alhamdulillah... Walaupun keluarga besar kami bukanlah keluarga yang senang tapi Alhamdulillah setakat ni adik-adik saya semua berjaya, (berjaya?? maksudnya dalam pelajaran). Biarpun kami serba kekurangan, namun ibu bapa kami tak pernah abaikan pelajaran kami. Thanks untuk ibu dan ayah, semua makcik n pakcik yang sentiasa support kami (isy3, touching pulak! Dah la tengah homesick ni!). Tak lupa, supporter terkuat kami, our NENEK!

Ikatan kami sesama sepupu sangat kuat. Macam adik-beradik betul. Tiada rahsia antara kami semua. Saya sebagai cucu sulung, amat bersyukur dengan keharmonian ini. Teringat ayat nenek masa cucunya yang ke-4 masuk hostel, "Awak tengok, Nadia. Adik-adik awak semua ikut jejak langkah awak. Jadilah contoh teladan yang baik kepada adik-adik." Oh so touching!!!

Wah, kenapa aku dah macam tak keruan ni? Dah hampir dua bulan tak balik rumah. Oh so so... Nak tengok adik sepupu yang baru lahir 13 Februari hari tu, Rania.

Hmm.. rindukan adik-adik, ibu, ayah, dan keluarga besarku... :'(


Terlanjur Cinta -Rossa n Pasha-

Waktu bergulir lambat merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam menjadi sebuah dilema
Mengertikah engkau perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis titis embun basahi mata hatiku
Mencuba bertahan diatas puing-puing
Cinta yang telah rapuh
Apa yang ku genggam tak mudah untuk aku lepaskan

Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah ku berikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Kerna sekali cinta aku tetap cinta

Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Kerna sekali cinta
Kerna sekali cinta aku tetap cinta

Hati dan Perasaan (Part 2)

Segala-galanya sudah diselesaikan dengan baik, alhamdulillah. Apa yang berlaku ada hikmahnya. Hikmah kepada semua orang. Semoga dengan keputusan paling berat yang pernah dibuat ini, akan membuatkan semua perkara lebih jelas dan teratur.

Keadaan memaksa. Terlalu memaksa. Tapi dalam hati, hanya Allah yang tahu, betapa peritnya keadaan diri. Terlalu kritikal.

Aku mendamba cinta dari-Nya, yang Maha Esa...

Sesungguhnya cinta dari Ilahi itu yang paling agung antara yang lain. Saya memilih yang itu.

Dekatkanlah hati ini kepada-Mu...

Kepada mereka di luar sana yang sering menimbulkan spekulasi, diharap tidak perlulah menimbulkan lagi sebarang spekulasi yang bukan-bukan. Ada sahabat memberitahu, lebih baik berdosa zina dari dosa mengumpat. Kerana dosa zina, kita boleh bertaubat, memohon ampun dari Allah yang Maha Mengampuni, tetapi dosa mengumpat, kemaafan hanyalah dari orang yang teraniaya.

Sekian, Wassalam...

Aku lebih tenang...

(^_^)v


11 March 2009

Apa Dah Jadi?

Mmm... apa yang telah aku buat hari ni? Semoga Allah memberi petunjuk terbaik untuk diriku....

Sesungguhnya aku hanya mengharapkan yang terbaik untukku.... :'(

Alhamdulillah..

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah..

Bersyukur sangat2, segala2nya telah selesai dengan baik. Setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya. Alhamdulillah...

09 March 2009

Penjaga tepi kain orang...

Renungkan beberapa ayat di bawah...

1. Pemimpin ibarat pohon yang berbuah. Tak kiralah sama ada dibaling dengan selipar, dijolok, dipatahkan rantingnya, dipetik daunnya, dia tetap akan setia mengeluarkan buah.


2. Jangan takut kepada tentangan kerana layang-layang hanya akan terbang tinggi jika menentang arus angin.

Dalam 2-3 hari yang mendatang, terlalu banyak perkara yang berlaku yang menyebabkan saya menangis sepanjang hari. Itulah cara saya untuk meredakan tekanan. Banyak sangat salah faham yang berlaku. Dan paling tidak tertahan bila perkara yang bukan-bukan dilemparkan. Saya mengambil sikap berdiam diri sebab saya tahu, apa juga yang saya katakan tidak mungkin akan dipercayai orang. Lebih baik saya berdiam diri. Saya bukan jenis yang suka menjaga tepi kain orang. Saya tidak mahu ambil kisah pun masalah orang lain walaupun saya suka menjadi pendengar (listener). Saya sendiri tidak sempurna, untuk apa saya menunding jari, mencari kesilapan orang lain. Saya sendiri bukanlah bagus sangat, untuk apa saya menyibuk hal yang tak perlu saya rasa berat untuk saya fikirkan.

Saya berpegang pada prinsip, masalah orang, itu hak orang itu. Buat apa kita nak menyibuk? Kita sebagai orang luar hanya mampu menjadi listener jika orang itu memerlukan seseorang untuk meluahkan perasaan. Orang luar bukan penyelesai masalah. Dengan wujudnya orang luar, masalah boleh jadi bertambah besar. Selebihnya, terpulang pada orang itu sendiri untuk menyelesaikan masalah yang berlaku. Sebab, orang luar tidak tahu apa situasi yang sebenar. Mungkin ada pihak yang boleh menokok-tambah. Tidak kiralah pihak yang mana pun. Jadi, masalah orang lain, tak perlulah kita nak menyibuk. Biarlah orang yang terlibat tu je menyelesaikan masalah mereka. Kerana mereka lebih memahami situasi sebenar dalam diri mereka.

Masalah aku, biarlah aku yang selesaikan... (^_^)v

02 March 2009

Lafaz yang Tersimpan

Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih ku zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
Tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
Melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
Tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan atur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

01 March 2009

Setitik peluh petani~ (Part 2)

Ada sahabat bertanya, apa kena-mengena previous entry dengan petani? Di sini ingin saya tegaskan bahawa, saya tiada kaitan dengan petani atau iklan yang dilakonkan oleh Raja Farah itu. *sigh*

Walau bagaimanapun (Sejak bila saya semakin pandai menggunakan bahasa Melayu dengan baik? Ya, tidak mustahil saya lulus subjek Bahasa Melayu semasa jawab SPM dulu. Ketawa!) sedikit sebanyak, keadaan saya sekarang, tidak ubah seperti seorang petani.

Buktinya??? Baru sahaja tadi saya telah mengeluarkan bertitik-titik peluh saya, diulangi, bertitik-titik (bukan sekadar setitik) peluh dengan menyertai warga JB ke Hot fm Big Jam di Festive Street Mall, Danga Bay, JB.
Kenapa saya berpeluh-peluh di sana??
1. Pada ketika itu hari sangat panas, terik. Lebih kurang jam 12.00 tengahari, ketika matahari di puncak kepala.
2. Saya memaksakan diri untuk berasak-asak di kalangan orang ramai untuk berjumpa dengan big boss Hot FM. Maka, saya lebih berpeluh daripada pak cik yang gambarnya di atas.

Kenapa saya nak jumpa Seelan Paul?
1. Untuk mendapatkan stiker Hot FM.
2. Saya nak letak stiker Hot FM itu di kereta yang saya gunakan supaya mudah saya menukar frekuensi radio dalam perjalanan jauh (sebab kat stiker tu ada tulis frekuensi Hot FM di setiap negeri).
3. Saya minat Seelan Paul??? Oh, no... Saya ada urusan kerja di sana. Urusan kerja??? Ya, saya bakal menyertai keluarga besar Hot FM! (Yes, cerita tipu di sini!)

Kenapa tiba-tiba termasuk cerita tipu di sini???? :p