Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

08 June 2013

PD : Please, baby.. Mommy want to sleep.

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Dulu ada kawan cakap, masa mengandung ni, perempuan akan jadi 'pillow diva'. Saya bukanlah jenis yang tidur dengan bantal yang banyak. Satu pun dah boleh buat saya lena. Jadi saya selalu fikir macam mana gayanya pillow diva ni?

Dan dalam buku Diari Hamil yang saya beli pun ada sertakan cara tidur bagi ibu mengandung. Eh, perlu cara bagai ke? Dah nak tidur, tidur aje lah, kan?

Kawan-kawan yang dah ada anak pesan, masa sekarang ni lah kau boleh tidur puas-puas. Nanti anak dah keluar, usah haraplah. Jadi saya memang nak manfaatkan masa tidur saya!

Rupanya,

Bila masuk je trimester ketiga, baru saya tahu, tidur bukan lagi satu perkara yang agak nikmat.

Kalau terlentang, rasa sesak nafas. Ngiring ke kiri, rasa baby berat sebelah kiri. Ngiring ke kanan, rasa baby berat belah kanan. Meniarap? Memang tak lah!

Jadi saya cuba ikut cara yang disarankan dalam buku Diari Hamil. Tinggikan kepala, letak bantal kecil bawah perut, belakang badan & kepit antara dua kaki. Jadi untuk saya seorang sahaja ada lima bantal. Really a pillow diva.

Cara macam ni berkesan untuk saya... sampai minggu ke-36 sahaja.

Masuk minggu ke-36 saya dah tak tahu macam mana lagi nak tidur. Kalau saya alih posisi dari kiri ke kanan, nak beralih tu pun makan masa, dan sakit di bahagian ari-ari. Ye, nurse kata baby dah duduk kat bawah. Sebab tu sakit.

Dan 2-3 hari lepas, saya menangis sebab tak boleh tidur. Bila mengiring, saya rasa saya dah tindih baby. Terasa tulang-temulang dia.

Saya bukan merungut, tapi saya risau. Anak saya ok ke dalam tu? Saya tindih dia ke? Tak patah ke tulang dia? Dia selesa ke? Tak sempit ke?

Sebab tu saya sangat berharap dia keluar cepat.

Meh la sayang kat luar ni boleh main dengan ibu ayah atok nenek makcik pakcik semua dah tak sabar tunggu awak, tau?


Tengok, atok dah siapkan tempat tidur yang selesa untuk awak. Meh keluar tidur kat sini, meh.

:)


No comments: