Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

16 September 2012

Beberapa Pilihan, Berhenti Kerja atau Tidak

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

baru-baru ni saya berdepan dengan beberapa pilihan.

beberapa.

sama ada untuk kekal dalam jabatan sekarang ni,

atau tukar jabatan,

atau sambung master secara part-time dan terus bekerja,

atau sambung master secara full-time maknanya berhenti kerja dan duduk johor nuuuuuunnnnn, tinggalkan suami di KL.

saya berbincang dengan husband, senaraikan pro and cons.

kat sini saya belajar satu benda baru.

dulu, saya tak pernah ada target dalam hidup.

like, seriously, saya tak pernah langsung letak target. saya hanya cuba buat apa yang terbaik pada masa tersebut. itu saya.

tapi, bila husband keluarkan soalan pertama, "sebenarnya sayang target untuk jadi apa?"

saya terdiam, kelu. sebab memang saya tak tahu apa yang saya target sebenarnya! what a life.



tak tahu mana hala tuju nak pergi sebenarnya.

"entahlah, sayang pun tak tahu nak ke mana sebenarnya..."

"habis tu selama ni sayang tak tahu apa yang sayang nak dalam hidup?"

jungkit bahu. "sebab sayang jenis terimaaaaa aje apa adanya..."

"habis tu sampai bila?"

"abang tolong lah pilihkan. mesti abang tahu apa yang terbaik untuk sayang."

hehe. teruk punya bini.

tapi tak. itu bukan sesuatu yang patut dilakukan. takpe, husband bantu saya buat jadual pro and cons semua pilihan yang ada. dan husband tokok tambah sikit tentang apa yang dia tahu tentang saya. maka terhasil lah satu keputusan.

dan saya dah putuskan sesuatu.

maka tunggu aje lah hasil keputusan tu.

hehe.

teruk. mulai sekarang, saya perlu letak target dalam hidup.

target akan membuatkan saya berusaha kuat untuk mencapai target saya.

target bukan dari segi kerjaya dan masa depan sahaja, target sebagai isteri, target sebagai anak, target sebagai hamba Allah.

target sebagai hamba Allah, tu paling penting. apa yang kita nak achieve, sebagai hamba Allah.

ye, kita ni hamba je. so kena ikut cakap Tuan.

ok?


:)


No comments:

Post a Comment