Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

03 January 2013

Anak-anak dan Solat

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

tiba-tiba saya terfikir benda ni. sejak dah pindah shift kerja, 12pm - 9pm, empat waktu solat saya di pejabat, zohor, asar, maghrib, isya'.  plus tengah mengandung, memang tak ada lah saat-saat bendera merah sebulan sekali.

mula-mula saya teringat seorang kawan, guru, mengajar waktu petang. mesti waktu zohor, asar, dan maghrib perlu settle kan kat sekolah.

bila teringat guru, saya teringat anak-anak murid.

macam mana saya curi waktu untuk solat masa sekolah dulu, ye?

masa sekolah menengah, waktu zohor saya solat masa rehat. waktu asar, in between waktu kelas. minta izin cikgu. selalunya cikgu akan bagi. kena pandai-pandai set timing. janganlah time cikgu tengah serius, korang minta izin pergi solat. selalunya paling senang minta izin solat, masa subjek pendidikan islam. confirm ustazah bagi lepas.

tapi masa sekolah rendah?

masa sekolah rendah..

masa sekolah rendah..

ohh masa sesi petang, belum pandai solat lagi. dah masuk sesi pagi, darjah 5, 6, baru tau macam mana nak solat.

jadi...

jadi..

saya berazam untuk ajar anak saya solat sejak kecil.

tapi...

saya dan ayahnya yang terlebih dulu kena amalkan perkara yang baik masa mengandung ni.

well, baby, ibu harap kamu kuat menghadapi dugaan akhir zaman.

aminnn.


2 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. saya pun teringat sangat lepas baca entri ni. kita kena ajar anak2 kita supaya tak jadi macam kita kan.. insyallah anakmu akan menjadi kuat :)

Ujang9897 said...

gd luck...risau dah ada anak ni yer dak..?