Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

14 February 2013

Daddy won't be jealous anymore. Maybe?

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

lepas kes baby duk moving tak berhenti semalam, i told my husband. and he get jealous. ingatkan dia cemburu main-main rupanya memang dia cemburu betul.

lepas balik kerja malam tadi, dah nak tidur ni, baby still don't want to stop moving. seronok sangat agaknya dia nak bagitau ibu ayah dia, "i'm here! here!"

tiap kali dia bergerak, saya akan cakap, "hah, bang. tu dia. dia gerak!" dan encik suami cepat-cepat letak tangan kat perut saya. tapi hampa. sebab gerakan baby sekilas aje. tak sempat encik suami nak rasa.

"hah, bang! dia gerak lagi!" still tangan si ayah tak dapat rasa. hampa lah beliau. hee~

sampailah langsung tak ada pergerakan. "baby tidur agaknya, bang."

encik suami letak je tangan dia di atas perut saya. "buat macam ni baru abang dapat rasa bila dia bergerak. abang takkan terlepas dah macam tadi."

beberapa minit.

"tak ada pun baby gerak" kata encik suami.

"kan sayang kata, baby dah tidur. biarlah dia tidur. dia tahu lah malam dengan siang kot."

"eh, baby tidur ke?"

"mimpi pun iye.."

encik suami tak nak percaya cakap saya.

baby masih tak ada pergerakan. "ala, mana baby ni. masa ayah nak rasa dia tak ada pula.." nada merajuk lah, kot?

encik suami tepuk lembut perut saya. "baby, bangun lah. gerak lah.."

saya hanya mampu ketawa. kesian pun ada. "nanti baby dah besar sikit, boleh lah abang rasa."

encik suami masih tepuk perut saya dan tiba-tiba ada pergerakan.

"hah hah! tu dia. dah bangun. abang lah ni.."

tapi still, each time baby gerak, saya akan sebut, "hah, tu dia!" sampai encik suami kata, "sayang diam la.. tiap kali sayang bercakap abang bukan rasa baby, tapi perut saya bergetar sebab sayang tengah bercakap.."

ok ok. saya diam. "ok, tiap kali baby gerak, sayang cuit abang."

"ok"

dan tiap kali saya rasa pergerakan baby, saya cuit encik suami.

"hah, tu dia!" encik suami excited. beliau letak telinga pula di perut saya, "abang nak dengar.."

tiba-tiba baby tendang betul-betul kat telinga encik suami. saya dah tak mampu tahan ketawa terbahak-bahak. "adui, dia tendang telinga abang."

bukanlah sakit pun, tapi mungkin terasa geli-geli macam tu.

pagi tadi lepas subuh dia tak berhenti berpusing-pusing. apa lah yang dibuatnya. saya rasa nak ketawa pun ada. terasa geli dalam perut.

dan petang ni dia diam. tidur agaknya.

haa.. yang ni ikut perangai ayah dia.

tidur petang.





No comments:

Post a Comment