Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 February 2013

I can feel it!

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

saya di pejabat, macam biasa, semalam. tengah duduk menghadap komputer, tiba-tiba saya terasa satu getaran halus dalam perut. dan tiba-tiba rasa 'blup'! macam ada bola getah menghentam dari dalam perut. makin lama makin terasa. blup sana, blup sini. lepas tu, dug dug, dug dug. ace try letak tangan korang kat area jantung dan rasa getaran jantung korang. lebih kurang macam tu lah rasanya.

saya macam, eh, ini ke rasanya baby bergerak? saya diam sekejap. dan saya google.

pergerakan awal baby mungkin tak dapat dirasakan oleh ibu yang baru pertama kali mengandung. rasa macam libasan angin. yang halus. tapi ni saya rasa bola getah menghentam perut!

saya tanya kawan, beliau gelak. ceh! katanya, betul lah itu baby's movement. rasa macam angin blup blup pun ada gak. rasa macam nak kentut pun ada gak. tapi anginnya tak keluar.

so funny, ok. i got confuse here.

pagi tadi, lepas hantar suami ke pintu, saya tidur semula. ye, saya tahu sangatlah tak bagus tidur lepas subuh. maafkan saya tapi kemengantukan gagal dibendung.

baru terlelap dalam 5-10 minit macam tu, tiba-tiba bola getah tu menghentam lagi, disertai getaran halus dan denyutan-denyutan yang saya rasa macam jantung saya kat perut! ok, baby. ibu tahu baby nak kejutkan ibu sebab tidur lepas subuh -_-"

terus saya tak jadi tidur, saya usap perut dan bercakap dengan baby. haha. rasa macam entah apa-apa bercakap sorang-sorang. tapi orang kata elok bercakap dengan baby dalam perut. so baby tu tahu dia disayangi. :">

makin saya usap, makin perlahan hentaman 'bola getah' tu. haha. dan saya terlelap sebelum 'bola getah' menghentam semula lebih kurang pukul 9.30 pagi. ok, fine. ibu bangun. thanks, sebab jadi alarm untuk ibu ^_^

dan di office dia makin kerap bergerak. tadi masa short meeting dengan group lead, dia tak berhenti berpusing-pusing dan saya terpaksa sentiasa mengusap perut. dalam hati bisik, baby jangan bising ibu tengah meeting. kadang-kadang saya rasa nak ketawa sebab, geli dalam perut!

masa solat asar tadi, saya baru nak rukuk dan tiba-tiba 'pupp!' satu tendangan menyinggah. alamak. saya tersenyum automatik. haha. adoi.

ye, sayang. ibu tahu you are doing very fine there. be active because i'll always waiting for your tendangan-tendangan bola getah. ayah get jealous and said, "abang nak rasa juga..."

bakal atlit, kot?

:)


No comments:

Post a Comment