Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

07 June 2012

Bil Elektrik Pertama dan Pertama Kali Bergelap

:: Bismillahirrahmanirrahim :: 
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

beberapa hari lepas, kami dapat surat merah. merah maknanya warning. kesian warna merah. diskriminasi warna. asal warna merah je, orang takut dah.

surat merah dari TNB. rumah yang kami sewa tu ada tunggakkan bil elektrik. dah dua bulan penyewa sebelum kami tak bayar bil elektrik.

kami dah beritahu tuan rumah pada hari surat merah tu sampai. dia kata, "ok, ok. nanti saya settle."

ok. kami pun tak ada lah nak check ke apa ke.

lepas tu malam tadi, sampai aje kat rumah, kami dapat surat kuning. dilekatkan depan pintu rumah.

ok, warning pemotongan.

masuk aje rumah, encik suami on suis lampu dan kipas, dan ya. elektrik dah kena potong.

saya selongkar surat-surat yang sampai ke rumah, jumpa bil elektrik.

wow, tunggakan RM3++.++

kami call tuan rumah, tak angkat. logik kot sebab dah pukul 11.30 malam. saya hantar mesej, tak reply. tak apalah, esok call lagi.

malam tu kami bergelap. nasib baik dah dinner kat rumah ibu. kalau tak, ada yang memasak dalam gelap nanti.

pagi tadi encik suami try call tuan rumah lagi. mula-mula tak angkat dan tak angkat. lepas tu terus tak dapat. aik? kami dah pelik. dia off phone ke?

encik suami dah menyirap. try call lagi. still suara perempuan tu, "please try later.."

sampai kat office, saya pula try call lagi. still phone off. encik suami decide untuk bayar full bil elektrik. tapi sewa rumah bulan depan kita potong. tak payah bayar full.

dalam pukul 10 pagi, saya try call lagi. ya, akhirnya dapat. saya kata, saya akan bayar full bil elektrik, tapi sewa rumah bulan depan (Julai), saya hanya bayar potong harga tunggakkan bil elektrik yang saya tak guna pun tu (tunggakkan mac dan april. saya masuk rumah bulan mei).

dia kata, "ok"

"saya rekod panggilan ni. kalau u tuntut sewa rumah full bulan depan, saya ada bukti."

"ok lorr, saya tak tipu maa"

serius saya rekod panggilan.

saya ke TNB Taman Melawati untuk settle payment bill. then call TNB Klang Lama untuk pasang semula elektrik di rumah saya. ibu mertuaku akan sampai ke rumah malam nanti, mana boleh tak ada elektrik, kan?


hai lah. bahaya juga macam ni. bila lah nak beli rumah sendiri ni?

rumah mahal sangat T___T


haih...


Tak Baik Mengeluh,
Puan Nadia Havez

1 comment:

  1. pergh..tak hagak2..

    akak start dok berdua ni mahal sket lah...sebab time cuti banyak dok uma..klu tak, pantang cuti memang balik kampung ler..ngabehkan letrik uma mak..haha

    ReplyDelete