Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

11 September 2014

2 in 1

2 in 1.

Yang 3 in 1 tu instant drink. Ape lagi yang 3 in 1 eh?

For those yang pandai teka based on my status dalam facebook tu, tahniah diucapkan.

Yes.



I






Am














Expecting!

Round number 2.

Lepas bersalin Fateh dulu, tak period sampai umur Fateh 9 bulan. Lepas tu mulalah ting tong jadual period tu. Tak menentu. Jadi tak boleh nak expect conceive date and period date. My period cycle was regular before.

Cuma sejak Julai hari tu, aku perasan period cycle kembali normal. Cuma masih belum confident nak calculate semula cycle sebab belum cukup 3 kali period. Siap install apps period tracker.

Nak dijadikan cerita, bulan Sept ni sepatutnya period dalam awal bulan camtu. Tapi yelah kan,  masih belum confident expected period date, jadi buat tak tau je lah.

Sampailah isnin lepas. Demam, selsema, sakit tekak yang sampai tahap lembik yang hamat. Imam pun pelik dah kenapa bini aku ni tak pernah lembik gini.

Kat klinik, minta kat doktor nak buat pregnancy test. Tapi doktor tak bagi sebab baru lewat seminggu. Hai lah doktor ni baru ingat nak buat test free. Tehee~

Petang tu, dek kerana melihat aku yang memang tak sihat sungguh, Imam pun gigih lah beli UPT. 2 test. Katanya 1 test petang yu juga. 1 lagi pagi esok. Baiklah.

1st test, aku nampak 1 line je naik. Ok, tak pregnant pun. Aku memang demam saje demam ni. Aku dah geleng-geleng kepala depan Imam.

Tapi tak berapa saat lepas tu, entah camne aku tergerak hati nak tengok semula test tu. Eh eh, macam 2 line. Tapi macam samar. Aku tunggu kejap. Dalam 5 minit camtu line samar makin clear. Tapi takde lah clear sangat. Imam dah happy masa tu.

2nd test pagi tu, ya terus nampak 2 line. Haha. Baheklah. Aku pregnant. Fateh bakal jadi abang.

Aku masih bercita-cita untuk terus susukan Fateh sampai 2 tahun. Tapi dalam masa yang sama aku akan sentiasa seek for opinion dari doctor dan nurse. Kalau ada any complication yang memerlukan aku wean off, aku akan wean off.

Sekarang kena train Fateh jadi abang-abang. Bila masanya Fateh besar aku pun tak sedar. Cepatnya masa berlalu.

Nampaknya label PD akan dibuka semulalah. Kali ni aku cuba tulis satu-satu pregnancy journey. Masa Fateh dulu malas yang hamat update blog.

Doakan kami semua selamat ye :-)

p/s: Kata Imam, anak KL lagi lah ni? Tak berkesempatan lagi nak dapat anak Selangor.

Boleh, abang. Sayang nak bersalin kat DEMC ke UMRA ke SALAM ke. Tehee~

2 comments:

  1. tahniah babe!aku igt aku tgk ticker lama..skali mmg btol bile disahkan dr entry ko yg ni.haha.tahniah..nice timing! elok2 je nnt fateh dua thn ek ko due?hehe.papepun take care ye babe.round 2 start! ;)

    ReplyDelete