Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 September 2014

Aku Bermadu?

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Stop jap entri Krabi semata-mata nak kasi laluan kat entri hangat masa kini nih.

Kemain tajuk menggempar dunia. Korang tau kan maksud bermadu? Aaa bukan badan dilimpahi madu-maduan, tapi, suami kahwin lebih dari satu.

Isteri mana yang sanggup dimadukan? Aku memang respek lah kepada isteri-isteri yang mampu hidup berkongsi suami ni. Contoh Dayana & Sakinah. Isteri-isteri Ashraf Muslim. Aku tak tahu lah kalau aku di tempat Dayana, apa yang aku dah buat sekarang.

Tapi tu la, bermadu ni tak haram pun dalam Islam. Aku tak menolak poligami. Silap-silap boleh batal akidah uii.. cuma rasa terkesan jugak la kalau tiba-tiba dipoligamikan. Betul eh dipoligamikan? Sebut je la dimadukan macam la korang tak paham kan.

Aku tak ingat macam mana benda ni bermula. Tapi macam, entah tiba-tiba je aku dapat tahu ada perempuan lain hadir dalam hidup suami aku. Huh, ayat dah start skema dah tu. Nampak tak penangan dia.

Sebab aku rasa husband aku macam dah berubah. Lain macam. Aku tak tahu aku perlu menangis ke, perlu teriak ke, perlu diam ke, perlu apa aku pun tak tahu. Yang pasti aku blur, aku tak tahu nak react macam mana.

Dah. Aku tak tahu nak describe macam mana.

Perasaan tu macam mendalam sangat. Aku tak nangis. Tapi macam terkesan dalam hati. Makan dalam gitu.

Memang undescribeable.














Sampai lah aku sedar ada orang tepuk-tepuk lengan dan pipi aku, "Yang.. bangun.. dah pukul berapa ni. Pergi mandi..."


Allahuakbar.. Aku mimpi.

Bila aku cerita semula kat Imam, dia kata, "Tu lah Sayang, dulu masa mengandung Fateh pun Sayang mimpi Abang kahwin lagi satu. Ni pun mimpi lagi. Apa ke hormon lah yang rasuk Sayang ni."

Baiklah baiklah. Aku pun tak tahu nak jawab hormon jenis apa yang merasuk mimpi-mimpiku. Ewah mimpi-mimpiku.


Jauh di sudut hati, aku bersyukur hanya mimpi.

Tapi kalau ianya realiti, aku hanya berdoa moga Allah kuatkan hati. Sesungguhnya aku insan terpilih.

Dan jangan lupa, bang, BMW sebijik dan banglo dengan pemandangan indah siap ada swimming pool sebijik kalau Abang nak kahwin lain. Plus bibik, plus spa hari-hari, shopping hari-hari, melancong tiap bulan..

Aaaa gitu lah kalau dah mampu patut memanjakan bini nombor satu.

Sampai sekarang aku musykil lagi apsal tiap kali mengandung aku mimpi gini? Konpius.

No comments:

Post a Comment