Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 July 2010

Rumput-rumput basah

Bismillahirrahmanirrahim~

rumput? bersempena dengan musim hujan kebelakangan ni, tiba-tiba terbayangkan rumput-rumput basah, yang menghijau, bagaikan hamparan permaidani. perrhh~ ada tak rumput cantik yang terhampar luas dan bila baring atas rumput tu rasa selesa yang teramat sangat macam rasa baring atas tilam vono?

fuh.

sedapnya tidur.

bahah!

ada seorang sahabat mesej semalam. pasal rumput dan kasih sayang. adeh. apa kena-mengenanya? rasanya u olls~ u olls~ ni mesti dah pernah dapat mesej forward macam tu.

panjanglah mesej tu kalau nak taip kat sini.

secara kesimpulannya, ada satu hamparan rumput yang luas, kita kena pilih satu rumput yang paling cantik pada pandangan kita. kalau kita dah pilih satu rumput tu, simpan elok-elok, jangan toleh belakang lagi untuk tengok rumput-rumput lain.

kalau kita dah ada somebody yang kita sayang, hargailah orang tu. eh eh. tapi kan, kalau orang tu tak sayang kita macam mana?

ermm~ tapi i lagi suka ambil kesimpulan macam ni. rumput-rumput tu macam pilihan dalam hidup yang melambak depan mata kita. tak kisahlah pilihan kerja ke, pilihan makanan ke, pilihan isteri ke, pilihan kereta ke, rumah ke, once kita dah pilih antara banyak-banyak rumput tu, kita perlu pegang dia, jangan toleh belakang lagi.

mesti ada sebab kenapa Allah gerakkan hati kita untuk pilih rumput tu, bukan rumput lain.

redha dengan ketentuan Allah. kalau pun kita terlepas rumput yang cantik pada pandangan kita, satu hari nanti mesti Allah akan temukan kita dengan rumput terbaik untuk kita.

percaya pada-Nya.

insyaAllah.

(^_~) berkobar-kobar nak sambung short story pasal journey to europe tu. tapi jari asyik tekan backspace je. perlu ketenangan untuk menulis sesuatu yang bernilai.

...........

3 comments:

  1. tulis jgn x tulis..
    sy pon nk recall back my journey to europe and everywhere..haha..

    ReplyDelete
  2. hariz>>
    insyaAllah.. :)

    mahira oya>>
    huhu~ tulis3~!! nanti boleh baca jugak ^_^

    ReplyDelete