Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 December 2015

Anak Bujang Ibu Ayah

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Bila cerita pasal anak-anak ni, seronok. Sebab kita ni makin tua, makin pelupa. Aku dah lupa umur berapa Fateh dah pandai meniarap. So, sebelum makin banyak yang aku lupa, baik aku tulis. Sekurang-kurangnya tak ada lah aku gaduh dengan Imam, eh Fateh pandai cakap umur 8bulan lah! Eh tak, umur 1 tahun lebih. Eh tak laaaa umur 6 bulan dia dah pandai panggil 'ibu' dan gaduh-gaduh manja tak ada kesudahan. Kena belek balik #fatehalhafidz kat instagram.




Dah pandai cicah sos sendiri kalau makan sosej. Tahu pulak dia mana yang pedas, mana yang tak.




Excited dengan buku. #justlikeme #imcrying #wellsemuababyakanexcitedbendabaru #duh!




Sentiasa jadi model Kedai Nadim. Minat bola, belon, everything yang bulat. Bentuk pertama yang dia kenal pun, bulat. Habis semua bentuk dia sebut bulat. Budak yang aktif dan lasak. Memang kena buat aktiviti fizikal dengan sangattt banyak! I don't know mana dia simpan energy. Macam tak pernah habis. Ibu ayah yang collapse.




Semakin pandai mewarna, bukan asal conteng. Ni buku aku beli kat Acik Jiji. Siapa selalu google pasal parenting mesti tau Acik Jiji.




Totally wean off. Alhamdulillah! But on the other notes, aku rindu pulak nak peluk-peluk dia. Sekarang dia rimas kalau aku peluk. #sobs




Akan tidur sendiri. Kalau dah terlalu penat.




Nak keluar dengan ayah naik motor kena pakai apa, Fateh? Topi!

Esoknya Imam kata dia sebut 'helmet'. Siapa ajar dia aku pun tak tahu.





Sekarang dah 2 tahun 6 bulan. Dah besar anak bujang aku. Eh tak lama lagi nak masuk sekolah dah, pastu masuk universiti, pastu... 





pastu akan ada perempuan lain yang akan dia sayang selain aku... 


T_____T

#dilemamakmak
#kepadabakalmenantusilatakenote
#hestillmybaby
#dontgrowuptoofast

No comments:

Post a Comment