Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

23 December 2015

I am not ready yet!

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

So emotional!

Tak tahu bila masanya anak membesar. Orang kata, budak-budak ni, sekejap je. Tau-tau je dia dah besar.

Aku dah tertidur tak pasti pukul berapa sebab penat sangat. Memang hari-hari pun penat sangat kan. Lepas tu tau-tau je ada tangan kecil goncang badan aku.

"Ibu.. ibu.. nak susu.."

Buka mata, "Minta dekat aaa..." tak sempat habis perkataan tengok Imam lena sangat tidur. "Mmm, Fateh tunggu kejap, ibu buat susu."

Fateh ikut ke dapur. Memang kebiasaannya dia akan bangun ikut ke dapur kalau dia minta susu tengahmalam. Aku jeling jam, pukul 12.30 pagi.

"Fateh tak tidur lagi? Fateh buat apa tadi?"

"Main kereta"

Dah siap bancuh susu. Aku bagi kat Fateh.

"Nah, dah jom tidur." Aku ajak Fateh sambil berjalan ke bilik.

Tapi Fateh menonong masuk ke bilik ibu.

"Eh, Fateh nak ke mana tu? Jom tidur sini." Sambil tunjuk bilik kami.

"Tak nak." kata Fateh sambil masuk ke bilik ibu, terus baring sebelah ibu aku yang dah tidur dah pun.

"Fateh.. Fateh nak tidur kat Uwa ke?"

Diam. Tengah minum susu. Pejam mata.

Aku tengok dia dari muka pintu bilik ibu. Hati aku tiba-tiba rasa sayu. "Ok, kalau Fateh nak masuk bilik ibu, ibu tak tutup pintu ye."

Aku berlalu masuk ke bilik. Aku peluk Melor. Hati rasa sayu sangat. Fateh dah besar. Dah tak nak tidur dengan aku.

Nanti dah pindah rumah baru, ada bilik sendiri, dah mula nak buat keputusan sendiri.

Dah mula pilih buku apa dia nak, mainan apa dia nak, baju apa dia nak.

Sayu.

Aku tak ready lagi.

Mungkin ini yang Fateh rasa masa mula-mula Melor lahir.

Air mata jatuh perlahan-lahan.




#againhestillmybaby
#bakalmenantusilatakenote
#clingymom

No comments: