Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

12 December 2015

Love-Hate Relationship

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::


Aku jarang kongsi perkembangan skill anak-anak dalam blog. Sayangnya lah hai. Sekarang aku dah lupa umur berapa Fateh pandai merangkak.

Fateh sekarang dah nak masuk 2 tahun 6 bulan. Dah pun fully wean-off (Say yay! Nanti aku cerita macam mana boleh wean off ni. Nanti tu bila jangan tanya.) Dah jadi abang-abang sangat dah sekarang.

Dia dah semakin banyak vocab sejak masuk taska. Dah start membebel dan bercerita. Pandai ajak kita main sama dengan dia.

Aku sekarang duduk di rumah mak aku. Dalam rumah tu juga ada adik bongsu aku, Si Eno tu. Haa korang mesti dah lupa. Yelah lama dah tak cerita pasal Engineer Tupperware dan Eno The-Gynae-Tak-Jadi-Soon-to-be-hurmm-Shopping-Mall-Owner sejak jadi mak-mak ni.

Aku tak tahu lah apa kena dengan Eno dan Fateh. Diorang ni semacam ada satu hubungan yang un-describe-able.

Love-Hate Relationship.

Cerita 1
Eno baru balik dari UM. Oh tak cerita juga Eno dah Tahun 2 kat Universiti Malaya sekarang. Kenapa UM? Tak UTM macam kakak-kakak dia?

"Oh, Eno tak nak nanti gambar konvo Eno sama dengan korang. Boring la lekat kat dinding tu warna jubah sama jugak."

-___-"

Berbalik kepada cerita kita tadi ye sidang hadirin sekalian.

Sesampai je Eno di rumah, "Hi Fatehhh!!!" Terus serbu dan peluk cium Fateh.

"Tipiiiii!!!" (Baca: Tepiii)



Cerita 2
Fateh baru balik dari sekolah. Pandang kiri, pandang kanan. Pergi dapur, bilik air, check setiap bilik.

"Ajuuuu! Ajuuuuu!!" *Ajuuu is panggilan Fateh untuk Eno*

Dalam pada gaduh-gaduh tu cari jugak Eno kan?

-____-"



Cerita 3
Fateh bosan tak ada orang nak layan dia.

"Ajuuu.. jom main."

Eno buat tak layan.

"Ajuuuuu, jom main."

Tak layan lagi.

"Satu, satu.. Fateh sayang Ajuuu.. Dua, dua.. Fateh sayang Ajuuu" sambil nyanyi-nyanyi.


*ketawa sambil keluar air mata*


No comments:

Post a Comment