Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

28 December 2015

Jangan Cucuk Dia!

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Aku boleh kata Fateh adalah seorang abang yang sangat protective! Dah banyak perkara yang jadi, dia akan selalu back up Melor. Kadang tu aku dan Imam pun kena marah juga.

Satu hari aku bawa dua-dua pergi check up kat Klinik Kesihatan Ibu & Anak. Dalam masa yang sama, untuk vaksinkan Melor.

Masa jumpa nurse, Fateh dan Melor ada dengan aku. Fateh, satu bilik tu sebab takut dengan nurse.

-__-"

Tiba saat nak kena cucuk jarum, aku pegang Melor ikut position yang nurse suruh, pegang peha dan tangan dia. Fateh berdiri sebelah aku.

Nurse baru nak cucuk kat peha Melor,

"Jangan cucuk!" Serentak tangan nurse ditepis.

Aku dan nurse tergamam dengan tindakan refleks Fateh.

"Jangan cucuk Naylah. Sian dia nanti dia nangis."

Terburai ketawa aku dengan nurse kat situ. Tak tahu nak marah ke apa. Tapi aku tahu memang bahaya. Kalau masa tu jarum dah landing atas peha Melor macam mana? Seriau aku fikir!

Aku rasa nurse tu nak marah juga tu sebenarnya. "Abang Fateh duduk jauh-jauh! Adik tak sakit."

Memang Melor tengah menangis masa tu. Tapi menangis sebab rimas aku pegang dia kuat-kuat tak nak bagi dia bergerak.

Aku suruh Fateh duduk jauh sikit. Fateh menyorok belakang tirai. Takut.

Lepas tu semuanya berlalu dengan baik. Sekejap je, Melor pun ok. Fateh pun ok.

Apa-apa hal Imam kena ada lepas ni. Tindakan Fateh memang di luar jangkaan.

Aku berdoa Fateh jadi Abang yang baik untuk adik-adiknya. Abang yang sentiasa bertanggungjawab, bertindak sebagai 'abang'.




No comments:

Post a Comment