Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

06 August 2014

Zionis Israel dan Boikot

Aku memang penggemar McD. Tapi aku suka makan burger yang limited macam prosperity @ GCB. Sampai tahap boleh nangis laaa kalau terlepas salah satu walaupun ada je tetiap tahun burger tu.

Aku tahu dah lama kempen boikot McD ni sebenarnya. Sejak zaman kat UTM lagi aku tahu pasal boikot McD ni. Tapi aku buat endah tak endah.

Sebab masa tu kekurangan pendedahan. Ataupun mungkin lebih kepada tak ambil tahu. Aku tak tahu apa kaitan McD, Zionis dan Palestin. Teruk betul aku ni.

Tapi sejak bulan puasa hari tu, aku dah semakin sedar keperluan boikot ni. Aku rasa sedih kalau lalu depan McD dan membayangkan dana disalurkan kepada zionis untuk serang Palestin.

Aku berusaha boikot McD. Susah juga mula-mula tapi aku fikir bukan mati pun tak makan McD. Dan boleh juga jadi langkah berjimat-cermat sebab burger McD pun tak ada lah murah sangat.

Tadi aku baru install satu apps dari Google Play. Nama dia Buycott. Ni sebab Dr Halina yang promote.

Lepas install apps ni, pilih kempen-kempen berkaitan yang nak diboikot.

Apa fungsi apps ni?

Lepas pilih kempen apa yang kita nak, apps ni akan tunjuk box untuk scan barcode. Kita boleh scan barcode apa aje produk, dan dia akan bagitau produk ni related ke tak dengan kempen boikot yang kita join tu.

Lepas ni mudah lah nak boikot ni. Mudahlah nak shopping. Scan saje barcode.

Harap apps ni membantu korang-korang yang join boikot.

#savegaza

No comments:

Post a Comment