Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

08 December 2010

Sombongnya Kita!

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Sombong. Oh oh. Kadang kita tak sedar pun bila ke masanya kita sombong? Sebab orang yang sombong memang tak tahu dia sombong. Hehe. U olls~ rasa i sombong tak? Eheh.

Bila ada kawan kita yang buat jahat, kita mula nak pandang serong kat dia. Oh, betapa sombongnya kita. Bukan i nak membela orang yang buat jahat tu. Tapi, kita ni tak pernah buat jahat ke? Tak kisahlah sekecil mana pun kejahatan tu, ok lah, i tukar, bukan kejahatanlah, kejahatan tu bunyi macam besar sangat. Kesalahan. Walau sekecil mana pun kesalahan tu, salah tetap salah.

So, kalau ada member yang tersilap langkah, tersadung perlakuan, jangan lah kita terus blame dia gila-gila macam kita ni malaikat, tak pernah buat silap.

Sekarang ni yelah, Allah masih memberi hidayah kat kita. Kalau tiba-tiba nanti Allah tarik hidayah untuk kita, macam mana? Haa... masa tu barulah kita terkontang-kanting. Barulah terfikir segala macam yang kita duk kata orang. Haaa~ masa tu sombong. Macam kita lah yang paling baik di dunia ni.

Peringatan untuk i juga. Yelah, kita tak tahu apa akan berlaku di masa akan datang. Yang penting kita buat yang terbaik untuk masa ni. Berdoalah semoga Allah sentiasa menetapkan hati kita hanya untuk-Nya. Tak perlulah kita duk blame orang lain, sebab satu jari kita hala kepada orang, 4 jari yang lain tertunding kepada diri kita sendiri.


 

=)

No comments: