Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

10 June 2014

Hijabi Flea Market 2014 review yang baik2 pulak

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Aku dalam LRT ni on d way balik kerja. Aku dah install blogger nye apps dalam fon ni tapi entah bila aku nak sign in, takleh sign in. So terpaksalah aku guna cara manual. Masuk via website. Renyah sikit la nak attach gambar pun payah. So maafkan aku. Eh lagipun dah lama aku tak attach gambar dalam blog kan. Aku tengah menaip sambil berdiri ni jadi sekali lagi maafkam aku kalau banyak typo.

Hari tu aku dah cerita part-part tak best dalam HFM2014 Karangkraf kan. Ni aku cerita part baik lah. Setiap yang buruk, sure ada yang baik. Nobody is perfect.

Nombor satu, pihak Karangkraf bagi reminder awal2 untuk car boot vendors, khemah adalah tidak disediakan. Jadi aku dah boleh plan sesiap mana nak letak anak aku dan either aku nak pinjam khemah ke beli khemah ke boleh decide awal2.

Nombor dua, kat bahagian dalam memang banyak lah hai usahawan usahawanita yang jual barang. Its a good thing pada aku. Dah ramai orang yang semakin ke arah meniaga ni. Tak bergantung pada makan gaji.

Nombor tiga, aku rasa syiok lak meniaga ni walaupun kita jual barang yang sama tapi kita saling tolong menolong ewahhh.. semangat macam ni yang perlu kita kekalkan! Orang selalu cakap melayu sama melayu ni kuat hasad dengki tapi setakat ni aku tak nampak lagi yang macam tu. Marilah kita berniaga secara sihat!

Nampak tak aku macam berusaha mencari point. Hahah!

Overall aku banyak timba pengalaman baru. Banyak ilmu yang aku dapat sepanjang dua hari join HFM2014 ni. Macam mana nak berdepan dengan kerenah customer yang asyik mintak kurang, macam mana nak hangkut barang ketika hujan lebat membasahi bumi, macam mana nak stay calm even tengah panas terik, macam mana nak jadi orang yang tak putus asa.

Ok, aku dah sampai rumah. Nanti aku sembang ngan korang lagi k. Tata!

No comments:

Post a Comment