Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

18 June 2014

Kaki Pendek Sebelah?

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

Gelak eh baca tajuk. Sorry dah lama aku tak update blog. Reason why, weekend is family day. I mean, weekend adalah masa untuk suami dan anak. Dan isnin selasa aku MC, sakit mata berjangkit. So blog pun MC. Kang berjangkit sakit mata dengan aku.

Bukan pasal sakit mata yang aku nak cerita pagi ni. Ni pasal kaki.

Isnin lepas aku pergi fisio. Dah lama tak pergi fisio sejak mengandung 7bulan. Sekarang dah sakit bagai nak rak baru terkedek-kedek nak pergi fisio.

Bukan apa, kadang aku rasa fisio ni macam tak membantu apa. Tu malas nak pergi tu.

Alkisah kaki pendek sebelah.

Masa akak terapist tu duk check check tulang belakang aku, dia tanya, "doktor ada cakap tak adik ada scoliosis?"

"Ada..."

"Ada buat x-ray dan MRI?"

"Ada... lama dulu lah. Sebelum kahwin lagi..."

"Akak rasa macam makin bengkok je tulang ni. Nanti adik baring, akak nak ukur panjang kaki. Kalau tak sama panjang, kena modify kasut lah."

Angguk. Aku baring. Sambil berdoa harap-harap kaki aku ok.

Dan akak tu pun ukur panjang kaki aku.

"Dik.. kaki kiri awak pendek dari yang kanan. 1inci."

"Hah? 1inci? Panjang tu!"

"Haah, dik. Jadi nanti akak bagi surat, pergi buat modification untuk kasut.."

Tergamam sekejap. Laaa selama ni kaki aku pendek sebelah ke? Rasa nak gelak pun ada. Patutlah aku selalu jatuh, tak balance. Kaki pendek sebelah eh?

Sekarang aku terfikir. Cemananya aku nak bergerak dalam rumah...

Pakai kasut gak ke hape?


1 comment: