Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

17 December 2010

Pembawa, eh? Apakah Istilah Untuk Orang yang Bawa Motosikal ye, I Mean Bukan Junjung Motor Atas Bahu

:: Bismillahirrahmanirrahim ::
:: In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful ::

urghh~ kalau dia tau pagi-pagi i dah mengamuk-ngamuk masa tengah drive, membebel pasal orang yang drive di jalan raya ni, mesti dia kata,
"sabar, awak tu perempuan. tak elok marah-marah macam ni. lagipun, tak payah spoil mood nak pergi kerja."

ok, istighfar, nadia...

kenapa entah hari ni cara pemanduan orang-orang yang i jumpa sangat nak buat i marah dalam hati *ceh, masih bajet baik, tak mau marah-marah dalam kereta*.


pertama, kereta.

i tak faham macam mana pagi-pagi di saat semua orang rush nak pergi kerja, boleh ada orang drive kereta dengan kelajuan 20km/j lepas tu duduk lane paling kanan. aduhai, i bukanlah terlambat nak pergi kerja hari ni, masih awal, tak ada lah nak rush sangat tapi kelajuan 20km/j di lane kanan? uhh~ tolonglah masuk lane kiri. lepas tu jarak dengan kereta paling depan nun jauh saujana mata memandang. isy, i terpaksa potong dari kiri.


kedua, motosikal.

anda tu dah lah comel lote. dan i percaya setiap pemandu kereta pun akan berjaga-jaga dengan penunggang eh, ke pemandu motosikal? ah, apa-apalah. yang pasti orang yang bawa motosikal bukan junjung motor atas bahu ya.




gambar dari sini

i serius takut dengan orang-orang yang bawa motosikal ni. i takut terlanggar diorang. even dah 6 tahun driving pun, i still takut dengan orang-orang ni.
i nak minta tolong anda-anda yang bawa motor ni, kalau nak tukar lane tu, tolonglah bagi signal. kita yang drive kat belakang ni, duk risau. lagi-lagi kat exit highway. uhh~ kat DUKE tu dah lah arah ke Jalan Ampang, jam. i yang nak ke taman melawati ni akan masuk lane paling kiri. motor pun banyak lane kiri, tapi bila nak masuk simpang ke Jalan Ampang, selamba je menyusup. i ni tengah laju *al-maklum jalan lancar. laju tak laju pun, 60km/j je kot*, tak ke i kena emergency break? aduhai. sabar. sabar.

3 kali kejadian ni berlaku pagi ni sajoh.

sabar.

so kawan-kawan yang bawa motor tu, berhati-hatilah ye. kemalangan boleh berlaku tapi kita juga boleh elakkan.


berhatilah di jalanraya

pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan oleh Nadia Havez.

(^_~)v rasa nak naik bas pergi kerja. tambang ulang-alik baru RM1. sebulan dalam 22 hari, baru RM22. daripada minyak kereta tiap bulan RM200. uhh~~~ bankrap mak...

4 comments:

  1. eh..
    kt KB tuh..
    alamak pkcik tu cmane kai hlmet..
    huk3~

    ReplyDelete
  2. eh eh.. kt KB ye? hahahaha~ tapi nadia pun pernah je terpakai helmet macam tu thee~!

    ReplyDelete
  3. ak ah kb...slalu lalu jalan ni woo

    ReplyDelete
  4. ksyaf::
    oh ho0o~ patotla~ bhati2 d jln raya ye ksyaf...

    ReplyDelete