Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

27 July 2009

Hari-hari

Lelaki dan Cinta
ada satu ayat yang pernah saya dengar, 'jangan terlalu mudah mempercayai lelaki, kelak merana diri'. tak tau statement tu betul ke tidak. cuma satu yang saya kurang faham. kenapa lelaki dengan mudahnya boleh ada ramai perempuan keliling pinggang? walhal lelaki hanya ada 1 nafsu berbanding 9 akal. takkan 9 akal tu tak mampu untuk mengawal nafsu yang hanya 1 itu? macam lemah sangat kan bunyi nya. entahlah. macam ada sorang member baik pernah cakap;
member baik: aku jeles betul dengen orang perempuan ni.
saya: kenapa?
member baik: yelah, lelaki, kalau nak ngayat perempuan tu, tak kiralah serius ke tak, mesti dia sanggup buat apa saja untuk dapatkan perempuan tu... lelaki sanggup berkorban apa saja untuk perempuan..
tapi sekarang, pada saya, perempuan lebih dahsyat. kalau dah terlalu sayang, bukan setakat pengorbanan, segala-galanya akan dikorbankan. macam tu pula lemahnya perempuan.


Setiausaha Pesta Konvokesyen
tak tahulah kenapa lately ni banyak sangat mesej yang saya dapat berbunyi begini,
'kamu pengarah konvo ye? waaa.. tahniah..'
uisyy.. untuk makluman, saya setiausaha untuk pesta konvo. bukan pengarah.. :D
ok, sebenarnya saya bukan nak cakap hal tu. saya sedang dalam kekelam-kabutan untuk memperhalusi kerja saya sebagai setiausaha. macam terkejar-kejar semua benda. tinggal 2 minggu lagi sebelum pesta konvo. saya sangat tergesa-gesa sekarang! dengan nak monitor 82 orang di bawah saya dan seorang bos di atas saya. uihh.. saya bernasib baik saya sudah mula mengenali hampir 70% ajk konvo dalam masa 2 minggu ni. saya perlu kenal mereka lebih dalam...


PSM
saya lega berjumpa puan shaparas tempoh hari.. sangat lega.. puan shaparas dah bagi gambaran apa yang boleh saya lakukan. saya seronok.

3 comments:

criestz said...

mmg la boy ade 1 nafsu je..
n otak ade 9..
tp bile nfsu tu da dpt kuasai diri..
so otomatik otak tu pon akn jd hamba nafsu..

n nafsu tu akan guna kn 9 akal boy tu utk kpntingan diri..

girl lak ade 9 nasfu..
tp die boley kwl slh 1 je nfsu die??
same je..

y penting hati..

kn kn
(dga cramah agame)

muhdzahari said...

seseorang, ataupun lebih senang, kita, lebih mudah menumpukan perhatian kepada satu perkara, berbandaing banyak perkara.

oleh sebab itu lelaki lebih mudah menumpukan kepada nafsu, dan sebaliknya wanita kepada akal.

oh ya. tak semua lelaki sama. tapi kebanyakkannya begitu. tak semua.

err..adakah saya merepek di sini?

aidaNadia said...

criestz>>
apa-apa laa~ tapi terok sangat parah hati ni sekarang ni.. wahahha~! bukan bercinta pun, tapi nyaris2 terjebak dan bersyukur sangat belum terjebak...

muhdzahari>>
susah susah susah.. menakutkanlah.. hisss...