Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

01 July 2009

UTM dan UiTM


dan



satu
UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA (UTM)
manakala satu lagi
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA MALAYSIA (UiTM).

ramai orang terkeliru antara dua buah universiti ini. satu UTM dan satu lagi UiTM. tapi pada saya, mahasiswa mahasiswi di luar sana sudah tentu dapat membezakan kedua-dua institusi pengajian tinggi ini.

UTM terletak di Skudai, Johor dan Jalan Semarak, Kuala Lumpur.
UiTM kampus induk di Shah Alam dan mempunyai banyak kampus cawangan di seluruh Malaysia.

pada bulan mac 2008 lalu *apsal macam ayat berita?*, saya menjadi salah seorang fasilitator untuk Kem Jati Diri. untuk tahun itu, UTM dan UTHM ditempatkan di Kolej Matrikulasi Johor (KMJ). apa yang sangat menyedihkan kami, fasilitator UTM *saya tahu fasilitator yang lain juga tahu akan hal ini* banner selamat datang yang direntangkan pada hari kami sampai itu, menunjukkan logo UiTM dan UTHM. dalam masa yang sama menulis 'Universiti Teknologi Malaysia'. banner tersebut direntangkan di hadapan masjid dalam KMJ.

hoh, sangat memalukan pada saya. macam pihak pengurusan KMJ tak tahu beza UTM dan UiTM padahal sudah tentu mereka orang-orang lepasan universiti.


8 comments:

LeaQistina said...

eh.. macam pernah join je.. program tu.. kat KMJ.. n usahasama dengan UTHM.. hurm..

*pernahkah aku ke sana?* berfikir dengan hebatnya... hehe..

aidaNadia said...

LeaQistina>>
anda perlu menambah lagi kehebatan berfikir bagi menambah lagi kekuatan ingatan anda.
sekian, harap maklum.

LeaQistina said...

adeh.. garangnya ayat kamu.. xjadi la nk pk gini.. gerun.. huhu.. cik ndia garang lak tiba2 :(

aidaNadia said...

LeaQistina>>
garangkah? ahahhaa~! *gelak guling-guling*
hai.. i yang sangat ayu, sopan-santun lagi lemah-lembut ni u kata garang?? ahhaa~ :P

emam said...

aik...
menda ni masa jati diri tahun 2 tahun lepas jadi jugak..
lagi satu..
kat KMJ jugak..
aku rasa diorg komplot la ngan uthm

aidaNadia said...

errkk.. enchik emam..
kejadian yg anda katakan tu adalah kejadian yang sama saya ceritakan pada n3 ini.. mekaceihhh
(^_^)v

muhdzahari said...

mungkin pihak pengurusan orang lama, mereka hanya mengenal ITM daripada UiTM.

he he..

aidaNadia said...

muhdzahari>>
hohoho~ abis tu tak kenal UTM rr ekk?