Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

19 November 2009

SATU PERINGATAN

ni saya dapat something dari seorang sahabat yang saya rasa nak kongsi dengan anda semua. ya, anda semua. mungkin anda nampak macam panjang sangat. tapi, tolonglah baca... tolonggg.. saya merayu ni ~~>>>

Sebelum itu, digalakkan lebih banyak "study tentang hari akan datang"..supaya aqidah kita tetap bersama AgamaNya..InsyaAllah..selongkarlah sebanyak mana ilmu yang boleh memberi manfaat pada kita.agar dapat memelihara kita sebagai bekalan di alam kekal nanti..insyaAllah..

Di sini, saya merendahkan hati memohon kemaafan di atas segala kemungkiran yang timbul, kesalahan yang melampaui, sengaja atau tidak, halalkan segala2nya yang terjasa, dan maafi sekali lagi bagi perkara tak tertunai..diharap kita semua diletakkan di tempat orang yang soleh bersama2..amieen...

Cuba lihat kalendar di bawah untuk tahun 2012... 1Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 July hari Jumaat,jadi 3 August 2012 bersamaan 15 Ramadan jatuh juga hari Jumaat. Sama dengan hadis Nabi pasal huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadan iaitu hari Jumaat 15 Ramadan di bumi ini yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit, bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.

(yang NASA Amerika ada beritahu pada 21-12-2012 planet X akan lintas di bumi)

Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja Maha Mengetahui.. ......... ..cuba kita tengok Hadis Nabi di bawah ini dan kenyataan pasal Kalendar Islam 2012

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?" Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

UPCOMING IMPORTANT ISLAMIC DATES

2010 Calendar
Islamic New Year: December 18, 2009 (1431 A.H.*)
Aashura: December 27, 2009
Ramadan: August 11 - September 8, 2010
Eid ul-Fitr: September 9, 2010
Hajj: November 14 - November 17, 2010
Eid ul-Adha: November 16, 2010

2011 Calendar
Islamic New Year: December 7, 2010 (1432 A.H.*)
Aashura: December 16, 2010
Ramadan: August 1 - August 29, 2011
Eid ul-Fitr: August 30, 2011
Hajj: November 4 - November 7, 2011
Eid ul-Adha: November 6, 2011

2012 Calendar
Islamic New Year: November 26, 2011 (1433 A.H.*)
Aashura: December 5, 2011
Ramadan: July 20 - August 18, 2012
Eid ul-Fitr: August 19, 2012
Hajj: October 24 - October 27, 2012
Eid ul-Adha: October 26, 2012

Sila rujuk.... 2010 Islamic Calendar




phewwww... menggigil segala jenis kepala... ya Allah, apakah aku sudah bersedia? erkkk.. mari kita pakat ramai-ramai... bersedia dengan bekalan di hari sana...

"kita tak boleh menjadi orang lain, tapi kita boleh berubah menjadi lebih baik"

ye ye.. baikk.. saya nak kahwin. hoih! gatal! kalau bapak kau baca entry ni, camne? blajar tak habis lagi, dah gatal nak kahwin. ouh, tapi daddy, kahwin dapat elakkan maksiat. baca balik entry i pasal hadis nabi tu, kahwinkan anak perempuan bila sudah tiba masanya. eh, gatal sekali lagi. hurrmm! gila rr kau, nadia! hahaha! *gelak guling-guling*. ok2, gurau... hee~ gurau daddy, serius nadia gurau.. hik3 *hah, tau kau takut...* hahaha.. ok, tata~ ;)

v(^.^)(^_~)v

No comments: