Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

05 December 2009

Masak Tomyam

A : penyayang, lovely, pandai masak, caring, suka ketawa... apa lagi yang seorang lelaki perlukan kalau dah ada seorang perempuan yang punya pakej lengkap untuk jadi isteri macam kau?

B : hahaha~ jiwa, perasaan, hati, tak boleh dipaksa. itulah kunci untuk rumah tangga kan... kalau lelaki tu tak ada hati dan perasaan kat perempuan tu, macam mana sedap pun perempuan tu masak, macam mana loving pun perempuan tu, tak guna jugak...

A : tapi sampai bila lelaki boleh tahan hanya dengan perasaan? perasaan hanya perasaan. dalam rumahtangga, yang penting adalah tanggungjawab. macam mana tanggungjawab dilaksanakan. attitude kau dah cukup sempurna.

B : weyh, aku tak layak dipuji macam tu. aku tak sempurna. kau tak tau. dah, kau berhenti mengarut boleh tak. haish...

A : cukuplah sekadar apa yang aku nampak. itu yang ada dalam jiwa kau. keikhlasan kau dalam apa yang kau buat.

B : apsal kau cakap bukan-bukan kat aku ni. aku belum nak kahwin lagi lah! waiting for my prince charming! hahaha~! berangan sekali lagi.. :D dah, aku nak memasak.




pagi-pagi dah dikejut si perancang bandar. aih~ oleh sebab dah janji, so tak boleh lah nak bermalas-malasan di pagi ini. wahaha~! bergegas mandi. tapi bukan mandi seperti kambing, ok. si perancang bandar tuh soh i amik si izwan kat kolej dia. aihhhhhh rasa macam jauh gila KRP tu walaupun naik kereta...

izwan : diorang tunggu kat safiah.

saya : aih? breakfast dulu? semalam aku dah bagi milo ngan biskut, pagi ni nak breakfast kat luar ke? oh, mungkin diorang bosan.

sampai di safiah, tak nampak pun rupa si fendi ngan si aimran ni haih~ jadual sudah lari. aimran and fendi datang dengan 2 motor. sungguh tidak menjaga environment.

fendi : kalau kita breakfast lama-lama pun tak kisah kan. takde isteri kat rumah membebel balik pasar lambat sangat.
saya : aih, siapa kata takde siapa yang marah? ni tukang masak nak marah sebab dah lari jadual perancangan 45 minit.

ouh, lepas tu pergi pasar, membeli-belah. terserempak dengan Dr. Yahya. macam apa je budak-budak mpp ni membeli-belah.

balik office is masak time! dengan bantuan pembantu dapur, heh, aimran and fendi. plus mulut membebel-bebel tunjuk cara potong and konsep-konsep memasak sikit. bla bla bla... siaplah tomyam heh!

yumm... sedap pulak tomyam hari ni.. hahaha terpaksa puji diri sendiri. thanks untuk fendi and aimran yang tolong memotong and masak nasi. and izwan, tolong belanja kat pasar..


p/s : aku tak pandai masak, ok!


(^_~)v

No comments:

Post a Comment