Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 June 2010

Anak Tukang Jahit

Bismillahirrahmanirrahim~

heh, u olls~ mesti tak tau kan, my hot mummY and daddy co0L adalah tukang jahit kecuali kalau anda adalah sahabat saya yang kenal saya di alam nyata. erk, ni alam fantasikah? haha. sengal punya soalan.

urmm~ both my parents ni tukang jahit. heh. best kan ada mak ayah macam i? hihi. apa yang bestnya jadi anak tukang jahit?

i and my sisters macam model la lebih kurang. tak perlu kot nak pergi pencarian bakat what so ever kan, tup tup jadi model. haha. ok. yelah, nak buat baju orang bukan senang. especially baju yang berpesen-pesen (baca: fesyen) macam baju pengantin. perlu penelitian yang khusus. chewah! so, sebagai anak yang patuh kepada ibu dan ayah, biasanya i akan pakai baju-baju pengantin tu, then ibu or ayah akan tengok apa yang tak kena, apa yang nak dibetulkan lagi kat baju tu. pastu mulalah suruh i jalan pusing-pusing macam pertunjukan fesyen. haha!

merasalah jugak kan. (=

ada juga yang tak best.

hari raya.

sangat banyak baju orang yang perlu dijahit untuk hari raya dan selalunya baju raya kami akan siap di pagi raya, itu pun kalau bernasib baik. nasib tak baik, lepas solat raya baru baju tu siap. -_-" kami pernah pergi solat raya dengan t-shirt je, sedangkan orang lain sikit punya cantik dengan baju baru isk3~


tapi...

kami semua tak kisah pun sebab bila-bila kami nak baju baru, ibu boleh buatkan. thee~


baju baru bukan bermakna hari raya, dan tak semestinya tak boleh raya kalau tak ada baju baru.


dan,

even ibu ayah kita tak kerja yang hebat-hebat macam doktor ke, engineer ke, pensyarah ke, tak semestinya anak mereka tak boleh jadi engineer atau bakal engineer tupperware atau bakal doktor sakit puan satu hari nanti.

(=


this entry dedicates to my hot mummY and daddy co0L. thanks for everything!


love them

<3 (^_^)

No comments:

Post a Comment