Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

10 April 2009

Hati dan Perasaan (Part 4)

Bercakap mengenai hati, sepatutnya saya menggunakan warna pink. Why pink? Am i pinkish? Hoh, no no no... See.. alamak.. tapi nampakkah warna ni di belog saya??? Tukar tukar... See... hurmm..

Hati, semalam lebih kurang jam 0123H, ada seorang budak kecik yg suka lagu Yuna memberitahu saya, "Masalah hati, yang pertama sekali kita kena tengok dulu hubungan kita dengan Allah. Adakah kita menjaga hubungan kita dengan Allah dengan baik? Especially hal-hal solat. Kalau kita betul2 jaga hubungan kita dengan Allah, Insya-Allah, Allah akan jaga hubungan kita sesama manusia..."

Hurmm.. kata-kata budak kecik itu membuatkan saya berfikir panjang. Terus saya mengambil wudhu', menghambakan diri kepada-Nya. Melakukan something yang dah lama saya tak buat. Bak kata bf
(diulang, bf) saya beberapa minit sebelum budak kecik tu berkata-kata kepada saya, "Cuba nadia buat 'rangkaian' yang biasa nadia buat dulu. InsyaAllah akan tenang."

Huh, tak tau kenapa kata-kata 'bf' dan 'budak kecik' tu begitu menusuk hati saya malam tadi, eh, pagi tadi...

So, hari ni, saya T-E-N-A-N-G... Allah Maha Berkuasa....

(^_~)

3 comments:

naomiashikin said...

hohoh. apsal cam kenal dak kecik tuh ha dak besar?? hehehe. bagus2. renung2kan dan selamat beramal. huuuu.

p/s: kata2 itu renungan untuk sesama kite. huu

LeaQistina said...

Yup.. agree.. apa pun.. selepas kita mengadu kepada Dia yang satu.. kita akan kembali tenang kerana kita tau yang hanya Dia mampu mendengar dan memahaminya dgn sgt jelas dan tepat...

Hanya Dia yang mengerti.... =D

aidaNadia said...

sejutu... eh.. setuju... =P

tapi lepas tu tak tenang balik hahhahaha