Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

12 May 2009

Ibu suda start cari menantu?????????

adeii.. susah2.. ape mau dibuat??
petang semalam selepas pulang dari kerjaan, seperti biasa, ibu ku menyapa anak sulung dia nieh..


Ibu : balik dah?

Saya : eh, tak la, baru nak gi keje.. (ketawa)

Ibu : (ketawa) ada2 aje budak ni... nak tau tak, hari tu ade sorg budak ni, hensem.. nampak co0l aje budaknye, tenang... sejuk ibu tengok dia..

Saya : (dalam hati) perlukah 'state'kan part hensem tuh? (tiba-tiba ada ayat keluar dari mulut saya) memangla sejuk, kedai ibu kan ada air-cond.. (gelak sendiri)

Ibu : isy, budak ni... dia datang kedai ibu, minta tolong potong kaki seluar.. pastu ibu suruh dia amik esok.. dia pun kata ok..

Saya : lepas tu? (buat muka berminat nak tau.. hahaha memang bminat nak tau cerita slnjutnya..)

Ibu : esoknya, dia datang, ibu terlupa siapkan sluar dia..

Saya : lepas tu?

Ibu : dia kata la, "ala akak ni.. camtu esok lagi la saya datang amik.." ibu pun kata, ok...

Saya : lepas tu?

Ibu : esok dia datang lagi.. pagi.. ibu terlupa juga..

Saya : ape la ibu.. sian dia..

Ibu : ibu kata kat dia, lepas solat jumaat nnti adik datang amik la ye.. dia pun cakap, "akak ni, nanti saya datang, saya duduk sini lah tunggu akak siapkan seluar..." ibu pun ketawa lah.. sebab dia buat gaya2 bersahaja, bukan marah pun.. lpas solat jumaat, dia datang, duduk kat kedai tunggu ibu siapkan seluar dia.. sembang2 ngan dia..

Saya : sembang apa ngan dia?

Ibu : ibu tanya, keje mana.. dia jwb, "ada lah kak, cari rezeki sikit2..".. ibu tanya lagi, org mana... dia jawab, "kelantan.."

Saya : hoh? kelantan? jaoh.. pastu?

Ibu : ibu dah suka kat dia.. nmpak tingkah n air muka dia baik aje.. ibu cakap dalam hati ibu, siap budak ni, silap2 aku jadikan menantu..

Saya : (tergelak sebesar2nya..) adeii... menantu?? (tak mampu kata apa dah..)


Camano tuh??

ade 1 part dialog tuh yg saya tertinggal..


Ibu : ibu tnya lagi budak tu, "dah kawen ke?"... pastu budak tu jawab, "eh, belum kak...".. ibu tnya lagi," ada gf ke?".. budak tu jawab,"saya ni, takde org nak,kak.."

Saya : hahhahaahahaha ader ke patut ibu tnya budak tu cenggitu..



sekian..

hahaha





15 comments:

LeaQistina said...

wahaha... ayah xmo carikan tp ibu nak.. jeng.. jeng.. jeng.. adakah kenduri kat kl tak lama lagi? huhu... :p

aidaNadia said...

kenduri di kl??
hoh tidak tidak...
lambat lagi!!!!!!!

LeaQistina said...

hehe.. tp u xmau ke colan yg mak u nk bg tu.. bunyi mcm best je.. hehe...

pilihan ibu slalunya lbh baik kerna diiringi restu.. keh.. keh.. keh...

aidaNadia said...

cait! ini budak aa, molot jgn sembarangan cakap taw..

tapi cmne hensem yg mak i cakap tuh ekk?? kah3

sang kamen said...

hahahahahahahahahah!!!

sang kamen said...

mak kau nak timang cucu cepat nih... kawen kasi tau ar.. jgn simpan2

aidaNadia said...

timang cucu ke benda..

calon pun tak de...

sang kamen said...

tuh kan dlm cite tu seorg calon yg direstui...

eLiA aMeeRa aLi said...

nadia, lia tunggu kat jemputan+tiket flight tau ;P

aidaNadia said...

wah! siap tiket flight! camano nih?? hahhaaha nadia bagi tiket sampan je la.. moley?? hik3

LeaQistina said...

tiket sampan? berkurun la nak sampai.. whahaha..

eh.. elia tu dari mana ye? wahha.. pandai2 je sampuk... huhu...

aidaNadia said...

LeaQistina>> elia ya di sawak kini tok... mun kamik kawin, kamik knduri di kl.. nya mintak tiket flight to kl.. kitak faham sik kamik klaka sawak?? hahahaha lia, btol sik kamik madah??

sang kamen>> hoh.. tah sape2 la budak tu sebenarnya.. mak aku memandai je tuh..

LeaQistina said...

wahaha.. hampeh hang ndia.. tak tau la pe yg cheq faham tu betoi ke dak.. tp agak2 jelah.. yang hang pi chakap loghat swk dengan cheq tu apa pasai?

his.. berpintai pala otak cheq ni pagi2... *hurm*

aidaNadia said...

LeaQistina>> la.. pasai pa hg sampai pintai pala otak? pintai baju or ujung tudung udah laa... ceq saja nak test skill bahasa sawak ceq stil buleh pakai ka dak... hahaha

sang kamen said...

nad dunia ujung zaman nih bukan la boleh nak pilih2 sgt ko sebat jerk ... hahahahaha << jgn ikut nasihat ini kalau anda tidak desperado.