Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

01 May 2009

P-U-Z-Z-L-E

P.U.Z.Z.L.E

J.I.G.S.A.W P.U.Z.Z.L.E

ira has done a jigsaw puzzle last few days~

when talking about puzzle, i was thinking a sentence : completing ici other (sebutan macam lam citer P.RAMLEE)

n i said to her,
"setiap manusia ada kekurangan n ada kelebihan.
kekurangan tu ibarat lompang dalam each puzzle tu,
kelebihan tu macam *kertas/bentuk/saiz (or ape sahaja yang sesuai diungkapkan)* yang terlebih pada tiap puzzle tu...
so, kita sebagai manusia,
saling completing each other.
macam puzzle tu.
kelebihan seseorang tu akan top up kekurangan seorang yang lain...
macam puzzle tu.
bila dah saling men'top-up',
barulah complete puzzle tuh..."



bila tengok ibu ayah, rasa seronok sangat.
memang nampak mereka berdua betul-betul dijodohkan untuk bersama.
yelah, ibu kurang kat sini, ayah lebih kat situ.
jadi tak nampak sebarang kecanggungan
C.O.M.P.L.E.T.E
~i was looking for someone who can complete me~
???
wHat tyPe of quEstion?



3 comments:

PERANCANG said...

yerp..PERANCANG nyokong..stiap yg dicipte de pengomplete nye..Cume bile dicntum-cntum tak ssuai. Maybe bntuk len. But lme2 die akn match jugak. Cume kne cri je. Yeh selmat berpuzzle!!

aidaNadia said...

urmmm.. satu kiasan yang menarik.. bentuk yang bila dicantum, namun kurang sesuai.. tapi bila kita berusaha juga menyudahkannya, pasti kita akan dapat bentuk yang dikehendaki.. =)

sang kamen said...

tuh dah maen lego tuh bukan jigsaw puzzle k...