Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

22 June 2009

Kulihat lambaianmu dari syurgawi~

mo0d saya sekarang agak suam-suam air suam campur suam kuku *kenapa mesti suam-suam kuku ye? adakah kuku itu suam? perlukah saya mengambil termometer dan mula menyukat suhu kuku saya?* ok. stop merapik. lihat ayat-ayat di bawah *tolong lihat dan baca dengan penuh penghayatan sambil mengingati 'mereka'. confirm sebak!*---->

malam kian melangkah pergi
masih aku sendiri
termangu dalam sepi

dalam kelam hadir bayangmu
bagai mengundang mimpi
saat kau dan aku

sayangnya kau tiada di sisiku

masih terbayang segalanya
bagaikan semuanya mimpi belaka
hilang tak mungkin kan kembali
merubah yang tersurat dalam hidupmu

kau pergi tak kembali selamanya

walau berkali ku tangisi
tak mungkin kau kan kembali
ku tak berdaya mengharungi sendiri
tanpamu hidupku tak bererti

hari berlalu
kau kian jauh
di alam abadi
di pusaramu

hanya doa yang kuiringkan
dalam hiba aku tangiskan
hilang tiada pengganti
permata yang berharga
dalam hidupku

segalanya datang dan pergi
ku tahu sukar bagiku
menelan kenyataan
janji telah tertulis
untuk dirimu

hari kian silih berganti
masih aku sendiri termangu dalam sepi
dalam kepekatan malamku
kulihat lambaianmu dari syurgawi
memanggilku...

isk isk isk sob sob sob.. speechless. saya bukan sahaja rindukan nenek saya, tapi juga airyz. saya tak sempat jumpa airyz, saya betul-betul rasa kehilangan dia walaupun dia dah pergi hampir 10 bulan yang lalu. saya rindu... kenapa mesti saya teringat dia tepat pada hari dia meninggal dunia? kenapa pagi itu saya rasa terlalu rindukan airyz dan petang itu berita kematiannya yang saya terima? uhuu~ tak perlu persoalkan takdir Tuhan kan. baru saya perasan, airyz dan ammar sebaya. hurmm.. muda-muda lagi sudah dipanggil Ilahi.

hari tu saya sembang-sembang sesuatu dengan ibu saya. sila baca dialog di bawah *heh, dah lama tak pos dialog-dialog ni*:-

ibu: ibu dah tak larat, nadia. dah tua. bila-bila je boleh mati.

ana: heh, ibu ni. suka-suki je cakap macam tu. mana ibu tau ibu mati dulu? kematian tu kan tak kira umur. ibu cakap-cakap macam ni, tengok-tengok nanti nadia yang pergi dulu. ha, macam mana? *gelak*

ibu: isy, awak ni. ada ke cakap macam tu.

ana: haa, tadi ibu yang kata, 'bila-bila boleh mati'. pada nadia, kematian tu bukan spesifik untuk orang tua je. baby pun boleh mati, kanak-kanak, remaja. haa~ tu kan rahsia Allah.

ibu: (terdiam)

ana: ibu janganlah cakap ibu dah nak mati and what so ever tu lagi ok. sebab, kita tak tau berapa panjang umur yang Allah bagi kat kita. (lepas tu saya ajak ibu tengok video pengebumian ammar. thanks to criestz.)

lepas tengok video tu, ibu pun macam sebak laa~ (tiru gaya eno wutta wutta bercakap hehehe~). apa pun, kematian itu pasti *macam tajuk buku yang saya jumpa tu, 'anda pasti mati!'*. tunggu masa je hehehe~

pernah dengar tak,
" beramal lah kamu seakan-akan kamu akan mati esok,
bekerjalah kamu seakan-akan kamu akan hidup 1000 tahun lagi"


(~_~')....

6 comments:

sang kamen said...

gile sentap aku baca entry ko nih

aidaNadia said...

sang kamen>>
erkk? ko tersentap yang macam mana uh?

sang kamen said...

pasal mati lah.. serius insaf sekejap

aidaNadia said...

sang kamen>>
ngengenge... huu~ ni aku baru pat tau makcik kedai makan tmpat aku biasa lunch kat sini, anak dia baru meninggal.. sob sob sob

Iam Areuz said...

TAJUK LAGU APA NIH !!!
TOLONGLAH BAGITAHU HAKU ...

Nadia Havez said...

Iam Areuz~
tajuk pergi selamanya - kamikaze