Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 June 2009

My Beloved Grandmother

saya teringat nenek saya *ibu kepada ayah saya*. dia meninggal dunia ketika saya tingkatan.... err.. tak ingat la pulak *apa punya cucu*. kalau tak silap masa tu saya ada interview untuk Kolej Yayasan Saad kat VI. maknanya masa saya tingkatan 3.

dapat tau je berita tu, ayah terus terbang balik ke Indonesia *pekanbaru, sumatra*. kami tinggal kat KL sebab keadaan masa tu tak mengizinkan kami semua balik Indonesia.

saya sangat sedih. sebab, saya baru saja SEKALI jumpa nenek *yang dekat sana tu. nenek kat Malaysia ni selalu jumpa*. arwah meninggal lepas dia jumpa saya dan ira. ayah kata, memang arwah nak sangat jumpa kami.

i miss her sambal cili yang sangat sedap tu. masa saya jumpa arwah first time tu, nampak arwah sihat lagi. yang kelakar sangat masa tu, ira kurang faham apa yang arwah cakap. arwah guna bahasa minang yang sangat pekat, halus *oh, tuan-tuan dan puan-puan, saya orang minang, salah satu kaum di indonesia*. saya selalu jadi translator antara ira and nenek.

i miss her.. semoga arwah sentiasa dilimpahi rahmat.. sob sob sob.....

*cryin~

No comments:

Post a Comment