Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

19 June 2009

Mari Belajar Bahasa Arab (Part 4)

bertemu lagi kita di segmen 'Mari Belajar Bahasa Arab'. syukran ya ustaz yang sedang tidur di Damanhur itu *maaf ustaz, ana bagitau satu dunia, ustaz sedang tidur*. ana tahu ustaz penat lepas tengok bola egypt lawan italy *eh, tapi masa tu ustaz sedang tidur juga, tak ape lah, tengok kat youtube pun dikira tengok juga. eh, kenapa ana banyak sangat merepek kali ni? mungkin kegembiraan pada 'Debaran Cinta (Part 2)' belum habis*

ok. stop. selamat tidur ya ustaz sebab penat baru balik dari alexandria. kita sambung pelajaran kita kali ini.


ni ana dapat dari sahabat damanhur tu lepas tu dia suruh ana cari sendiri maknanya. lepas ana mencari dan mencari *ceh! mencari lah sangat padahal Si Al Damanhuri itu sudah bagi klu mau cari di mana*, ana berjumpa juga. ahahaha~ tahniah untuk diri sendiri. *clap clap*

sebenarnya ni lirik lagu 'ala bali nyanyian sherene. nanti ana cuba salin lirik nya beserta translation arab-english. *sekali 3 bahasa, arab-english-malay*

kulli habbi dunya diya fi qalbi (albi) lik
- all the love in this world is in my heart for you

'ala bali
- you're in my mind

err.. kenapa ana rasa macam pelik? ok, ada lagi few ayats.. *perlukah letak 's' itu untuk menggambarkan bilangannya lebih dari 1?*

mabruk alaih - tahniah ke atasnya

mabruk alaik - tahniah ke atas kamu
*both dis being corrected by 'pmbetulan'. syukran~ dalam hal ni, ana yang salah, bukan Al Damanhuri. sebab he said "mabruk alaih" masa dapat tau my sis got UTM. very2 sorry kepada para pembaca...*

asyuk alaik - miss you

wah! nanti ana cuba korek lagi tentang nahu-nahu dalam bahasa arab dari Si Al Damanhuri itu. sebab hari ni kerja dia asyik tido, so, ana tak dapat belajar banyak sangat ~hee~ syukran jaziilan. tunggu enta balik malaysia, ana belanja KFCS kayh! jazakallahu khairan :D

wa ilalliqa'~

(^_~)

4 comments:

LuKLuK BaiDoaH said...

he...sape al damanhuri tu ea?? cam ade pape je...

meh nk kgsi skit

risalah hubb : surat cinta

aktubu laka : saya tulis kepada kamu

azab asshouq : rindu yg brsangatan/sangat2 rindu

hehehe

.:Khalifatun Khairiah:. said...

ana uhibbukum fillah : saya mencintai kamu kerana Allah =)

aidaNadia said...
This comment has been removed by the author.
aidaNadia said...

LuKLuK BaiDoaH>>
err... al damanhuri tu... ustaz ana.. :D

thanks untuk tambahan ayat2 tu :D nak lagi.. hehehe~ (tak malu btol mintak banyak2 hahaha~)


.:Khalifatun Khairiah:.>>
thanks.. waa... dah lama tak sebut ayat ni.. ahhaha~ ;)