Klik Klik Klik Thanks Darl!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Junior Aulad

junioraulad-728x90

19 June 2009

Mari Belajar Bahasa Arab (Part 5)

assalamualaikum. apa khabar semua? ana bilkhair. bertemu lagi kita di segmen, 'Mari Belajar Bahasa Arab' hehe~
ana ingin berkongsi lagi beberapa perkataan. walaupun sedikit, ana tetap nak kongsi. terima kasih untuk Al Damanhuri-yang-baik-hati-hingga-ana-perlu-masakkan-KFCS-untuk-dia-bila-dia-balik-malaysia-nanti. jasamu ku kenang wahaha *tersenyum simpul konon-konon macam ayu sangat*

berikut adalah sedikit perbualan yang dapat ana pelajari. oleh sebab Al Damanhuri-yang-baik-hati-hingga-ana-perlu-masakkan-KFCS-untuk-dia-bila-dia-balik-malaysia-nanti banyak tidur pada pagi tadi (waktu mesir) maka dia membuat kelas tambahan untuk ana petang sebelum dia pergi main futsal untuk tendang tiang gol *haha gelak! ok, tak lawak* tadi (waktu mesir).

ana muta,asiff jiddan - saya minta maaf sangat
ana asiff ya akhi - maafkan saya, saudaraku (ingat penggunaan akhi dan ukhti pada pelajaran sebelum ini)
ana mariidh - saya tak sihat
ana mariidh hazal yaum - saya tak sihat hari ini

*ana mariidh hazal yaum al-sebab al-makan al-durian al-banyak al-sangat* (kenapa aku letak semua 'al'??? so annoying!)

kalaulah ana boleh taip tulisan jawi guna keyboard ni, ana tuliskan sekali guna tulisan jawi. urmm...

ok, sekian saja pelajaran kita kali ini. ustaz Al Damanhuri-yang-baik-hati-hingga-ana-perlu-masakkan-KFCS-untuk-dia-bila-dia-balik-malaysia-nanti kata, biar sikit-sikit dulu. takpe, nanti ana belajar lagi.

wa ilalliqa'

(^_~)v

2 comments:

PERANCANG said...

ana name is Im. Ana want mamam DURIANG also..hahahaa

aidaNadia said...

PERANCANG>>
kalau tak silap, it shud b.. isma Im...
(yang ana want mamam DURIANG tu xtaw la pulok camne kan.. ahaha~)
Im, nanti balik UTM kena menuntut ilmu ngan syahir or abg taufik laarr..